Case Study: At Danica Pension 20% of the Workforce is Digital
One of Denmark’s largest pension companies is already experiencing the future. Blue Prism digital workers now make up 20% of Danica Pension’s workforce. And it is a digital workforce that's getting smarter each day through integrations with machine learning algorithms. Digital workers are so well integrated into the business that having them on the team is part of everyday life for employees at Danica.
Challenge
Danica Pension was already operating under a model of continuous improvement. And as a part of that model, the company had business objectives that required further savings and optimizations. But unlike the previous round of optimizations, now the processes earmarked for automation were highly complex and much more difficult to convert.
Solution
Intelligent automation had been key to achieving maximum efficiency in Danica’s business processes. The automation team was structured, focused on code reuse, and even automated much of their own work. So, while keeping the team the same size (under 15 persons), they grew their digital workforce exponentially. By the end of 2020, digital workers made up 20% of the total Danica Pension workforce. Employees have fully integrated their digital colleagues—it is considered a part of everyday life to have one on the team.
Danica’s digital workforce is getting smarter each day through integrations with machine learning algorithms. The company is diligent about logging information relating to incoming cases from the organization. It knows when a specific type of case is likely to arrive and, using this information along with the machine learning algorithm, can schedule digital workers and allocate work to each. For example, customer inquiries arriving via email needed to be forwarded to the correct department. Danica’s automation team captured the data relating incoming emails, mined the process logs and trained the digital workers to send the mails to the proper recipient.
"All of our robots receive a time window in which they can run—like 4 a.m. to 11 p.m. We don't specify anything else. We let the machine learning infer when a case comes in. The machine learning algorithm decides how many robots to start, at which time, and when to stop work. Hence, we have no need for having humans monitoring the execution of the robots."
Indika EngholmSolution Architect, Danica Pension
Digital workers are also adding tremendous value in important areas like anti-money laundering. Digital workers perform ongoing due diligence by looking up the source of funds, validate registration of proper identification and background data for each customer, and produce a report. If an account is deemed low risk the digital worker can close the case. If there are additional questions, the information is passed to a human colleague along with documentation on current status.
Since deployment, the number of hours returned to the business has doubled every year. Last year 250,000 hours were completed by digital workers. And, the digital workforce maintains extremely low operational and maintenance costs regardless of how much the program is scaled.
Nyckelord
Kontakter
Roland AdolfssonFörsäljningsdirektör NordenSS&C Blue Prism
Tel:+46 (0)76 883 70 90roland.adolfsson@sscinc.comDokument
Om oss
SS&C Blue Prism tillhandahåller ledande intelligent automatiseringsteknik i både privat och offentlig sektor i Sverige samt övriga världen. Vi ger kunderna möjlighet till nytänkande i hur mänskligt arbete utförs tillsammans med en säker, skalbar och smart digital arbetsstyrka vid deras sida. Digital arbetskraft ökar effektiviteten, minskar driftskostnader och frigör samtidigt tusentals arbetstimmar för personalen så de istället kan fokusera på de saker som betyder mest.
Följ SS&C Blue Prism
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från SS&C Blue Prism
SS&C Blue Prisms prognoser för hälso- och sjukvården 20247.10.2024 10:38:09 CEST | Blogginlägg
Medan levnadskostnaderna fortsätter att klättra uppåt under 2024, satsar vården alltmer på digitala lösningar för att ge patienterna stöd och effektivisera verksamheten. Det kommer att bli ett ökat fokus på anpassad telemedicin, övervakning av patienter på distans och plattformar för virtuell vård. Dessa initiativ drivs av artificiell intelligens (AI) och automation för att förbättra tillgänglighet och bekvämlighet för patienterna.
Kundresor drivna av AI och datademokratisering 202426.9.2024 11:32:44 CEST | Blogginlägg
I takt med att utlåningskraven skärps och de höga räntorna, positionerar sig 2024 som året då kunden står i centrum. Denna utveckling äger rum i en period där kampen om att attrahera högkvalitativa kunder intensifieras, oberoende av om det rör sig om detalj- eller investeringsbanker.
SS&C Blue Prism Live - det globala eventet inom intelligent automation kommer till Stockholm12.8.2024 14:00:00 CEST | Pressinbjudan
Det banbrytande globala eventet SS&C Blue Prism Live är tillbaka i Stockholm. Den 11 september 2024 får svenska företag och innovatörer chansen att delta i en dag fylld av insikter, inspiration och nätverkande inom intelligent automation.
Det är dags att tänka om kring mänskligt arbete29.4.2024 09:06:09 CEST | Blogginlägg
Vi lever i en snabb värld där tekniken utvecklas i ett rasande tempo och svenska företag står inför ett viktigt beslut. Nu gäller det inte bara att hänga med i utvecklingen, utan att använda den effektivt och smart. Det är viktigt att varje företag ställer sig frågan: Hur kan vi utnyttja teknologins potential maximalt för att främja effektivitet samtidigt som vi bevarar och värdesätter mänskligt arbete?
Case Study: Nordea Maintains Compliance with Digital Workers and OCR20.2.2024 13:00:00 CET | Blogginlägg
Based in Finland and founded 200 years ago, today Nordea is a modern, digitally enabled bank. And this often requires them to send and receive high volumes of digital files. However, many files they had to process were optical or graphical in nature which was causing problems for Nordea’s document scanning systems. So, they wondered, “Can we integrate optical scanning to speed up processing?” And the answer was yes, thanks to intelligent automation.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum