SS&C Blue Prism

Case Study: Nordea Simplifies Card Requests with Chatbot Powered by Intelligent Automation

Dela

Imagine the level of change that has occurred in banking over the last two hundred years. Nordea knows this transformation firsthand. Headquartered in Finland, today Nordea employs 30,000 to serve its 10 million customers. But having successfully navigated two centuries of change, acquiring over 300 banks along the way, Nordea was laboring under an exceedingly complex infrastructure. To remain competitive, they had to simplify and innovate. Their solution? A chatbot powered by intelligent automation.

Challenge
Every bank Nordea’s size handles a high volume of customer requests and interactions. And for Nordea, a common one was a card request. Customers can request a new card for any number of reasons, but until now the process of receiving those requests and actioning the new cards was handled by the customer center. Not only was this process inefficient, but it meant that customers had to contact the call center directly, placing a further and unnecessary burden on resources.

"Chatbot is now considered to be one of our channels for the contact center. It is used more extensively as a communication channel, and we can engage different robots to work on different processes."
Prze Jarosz, Head of Automation Solutions, Robotics IT

null

Solution
Nordea knew there had to be a better way to receive and action card requests. And their solution was nothing short of innovative. Instead of sending people to the customer center, they directed them to a mobile application with a built-in chatbot. Here people could make their card requests online. However, the information received by the chatbot was not always text-based, which meant the bank systems couldn’t read it. That is, until Nordea deployed Blue Prism intelligent automation. The result? The entire card request process has been automated, end-to-end. Not only has this relieved resource pressure on the customer center, but it’s turned the mobile app and chatbot into an entirely new communication channel for the bank.

Nyckelord

Kontakter

Dokument

Om oss

SS&C Blue Prism tillhandahåller ledande intelligent automatiseringsteknik i både privat och offentlig sektor i Sverige samt övriga världen. Vi ger kunderna möjlighet till nytänkande i hur mänskligt arbete utförs tillsammans med en säker, skalbar och smart digital arbetsstyrka vid deras sida. Digital arbetskraft ökar effektiviteten, minskar driftskostnader och frigör samtidigt tusentals arbetstimmar för personalen så de istället kan fokusera på de saker som betyder mest. 

Följ SS&C Blue Prism

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från SS&C Blue Prism

SS&C Blue Prisms prognoser för hälso- och sjukvården 20247.10.2024 10:38:09 CEST | Blogginlägg

Medan levnadskostnaderna fortsätter att klättra uppåt under 2024, satsar vården alltmer på digitala lösningar för att ge patienterna stöd och effektivisera verksamheten. Det kommer att bli ett ökat fokus på anpassad telemedicin, övervakning av patienter på distans och plattformar för virtuell vård. Dessa initiativ drivs av artificiell intelligens (AI) och automation för att förbättra tillgänglighet och bekvämlighet för patienterna.

Det är dags att tänka om kring mänskligt arbete29.4.2024 09:06:09 CEST | Blogginlägg

Vi lever i en snabb värld där tekniken utvecklas i ett rasande tempo och svenska företag står inför ett viktigt beslut. Nu gäller det inte bara att hänga med i utvecklingen, utan att använda den effektivt och smart. Det är viktigt att varje företag ställer sig frågan: Hur kan vi utnyttja teknologins potential maximalt för att främja effektivitet samtidigt som vi bevarar och värdesätter mänskligt arbete?

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye