Case Study: How Nordea Stays Ahead of the Competition with RPA
Nordea - a 200-year-old bank in one of the most digitally sophisticated parts of the world – is no stranger to digital dynamism. It was delivering online banking services to millions before the turn of the millennium, when most the world was still mailing in checks. It was around this same time that it took the name ‘Nordea’, a contraction of the words ‘Nordic’ and ‘ideas’.
Nordea Embracing Intelligent Automation & RPA in Banking
Fast forward to 2015 and its latest big idea was to embrace robotic process automation (RPA) as a cornerstone of its strategy. RPA offered the promise of rewriting the way Nordea did business, transforming internal processes, reducing human error, improving staff experience, and lowering costs. It would also ultimately help allow the bank to develop layers of added intelligence and AI.
Download the case study to understand how that promise has materialized to help Nordea maintain its leadership position.
Nyckelord
Kontakter
Roland AdolfssonFörsäljningsdirektör NordenSS&C Blue Prism
Tel:+46 (0)76 883 70 90roland.adolfsson@sscinc.comLänkar
Om oss
SS&C Blue Prism tillhandahåller ledande intelligent automatiseringsteknik i både privat och offentlig sektor i Sverige samt övriga världen. Vi ger kunderna möjlighet till nytänkande i hur mänskligt arbete utförs tillsammans med en säker, skalbar och smart digital arbetsstyrka vid deras sida. Digital arbetskraft ökar effektiviteten, minskar driftskostnader och frigör samtidigt tusentals arbetstimmar för personalen så de istället kan fokusera på de saker som betyder mest.
Följ SS&C Blue Prism
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från SS&C Blue Prism
SS&C Blue Prisms prognoser för hälso- och sjukvården 20247.10.2024 10:38:09 CEST | Blogginlägg
Medan levnadskostnaderna fortsätter att klättra uppåt under 2024, satsar vården alltmer på digitala lösningar för att ge patienterna stöd och effektivisera verksamheten. Det kommer att bli ett ökat fokus på anpassad telemedicin, övervakning av patienter på distans och plattformar för virtuell vård. Dessa initiativ drivs av artificiell intelligens (AI) och automation för att förbättra tillgänglighet och bekvämlighet för patienterna.
Kundresor drivna av AI och datademokratisering 202426.9.2024 11:32:44 CEST | Blogginlägg
I takt med att utlåningskraven skärps och de höga räntorna, positionerar sig 2024 som året då kunden står i centrum. Denna utveckling äger rum i en period där kampen om att attrahera högkvalitativa kunder intensifieras, oberoende av om det rör sig om detalj- eller investeringsbanker.
SS&C Blue Prism Live - det globala eventet inom intelligent automation kommer till Stockholm12.8.2024 14:00:00 CEST | Pressinbjudan
Det banbrytande globala eventet SS&C Blue Prism Live är tillbaka i Stockholm. Den 11 september 2024 får svenska företag och innovatörer chansen att delta i en dag fylld av insikter, inspiration och nätverkande inom intelligent automation.
Det är dags att tänka om kring mänskligt arbete29.4.2024 09:06:09 CEST | Blogginlägg
Vi lever i en snabb värld där tekniken utvecklas i ett rasande tempo och svenska företag står inför ett viktigt beslut. Nu gäller det inte bara att hänga med i utvecklingen, utan att använda den effektivt och smart. Det är viktigt att varje företag ställer sig frågan: Hur kan vi utnyttja teknologins potential maximalt för att främja effektivitet samtidigt som vi bevarar och värdesätter mänskligt arbete?
Case Study: Nordea Maintains Compliance with Digital Workers and OCR20.2.2024 13:00:00 CET | Blogginlägg
Based in Finland and founded 200 years ago, today Nordea is a modern, digitally enabled bank. And this often requires them to send and receive high volumes of digital files. However, many files they had to process were optical or graphical in nature which was causing problems for Nordea’s document scanning systems. So, they wondered, “Can we integrate optical scanning to speed up processing?” And the answer was yes, thanks to intelligent automation.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum