Vänsterpartiet håller pressträff med Socialdemokraterna och Miljöpartiet

Idag tisdag den 27 februari bjuder Ida Gabrielsso, ekonomiskpolitisk talesperson för Vänsterpartiet, Mikael Damberg, ekonomiskpolitisk talesperson för Socialdemokraterna, och Janine Alm Ericson, ekonomiskpolitisk talesperson för Miljöpartiet, in till pressträff för att presentera ett gemensamt utskottsinitiativ.

Tid: 10.00
Plats: Riksdagens presscenter
Pressträffen livesänds också via Socialdemokraternas youtubekanal:

Presskontakt:
Samuel Carlshamre, pressekreterare hos Ida Gabrielsson, 076-776 53 57, samuel.carlshamre@riksdagen.se
Angelica Vallgren, pressekreterare hos Mikael Damberg, 076-555 93 12, angelica.vallgren@socialdemokraterna.se
Carolina Bruseman, pressekreterare hos Janine Alm Ericsson, 072-981 02 01, carolina.bruseman@riksdagen.se

Vänsterpartiets presstjänst:

(Obs går ej att skicka sms)

Tel:070-620 00 64

Sverigejobben ska hjälpa Sverige ur krisen29.4.2024 11:15:00 CEST | Pressmeddelande

Byggbranschen kraschar och kommunerna har omfattande behov av upprustning och investeringar i bygg- och anläggning. Arbetslösheten fortsätter att stiga. Vänsterpartiet lämnar nu förslag till Sverigejobb. Det handlar om statliga tillskott för halva kostnaden för anläggningsinvesteringar om dessa tidigareläggs under 2024–2026 och kombineras med möjligheter till subventioner för anställningar av de som sägs upp i byggbranschen.