Nya medlemmar till Sveriges Allmännytta

Sveriges Allmännytta välkomnar två nya medlemmar, Lokalfastigheter i Sundbyberg AB och Stiftelsen Karlstadshus.

Lokalfastigheter i Sundbyberg - nya medlemmar i Sveriges Allmännytta

Lokalfastigheter är Sundbybergs stads fastighetsbolag för samhällsfastigheter och verksamhetslokaler. Bolaget har uppdraget att förvalta stadens fastigheter, hantera om- och tillbyggnationer samt nyproduktion från tidiga skeden till färdig fastighet.

- Att vara en del av Sveriges Allmännyttas nätverk och få ta del av dess expertkunskaper, skapar värdefulla möjligheter för oss att utvecklas och förbättra vår verksamhet ytterligare, säger Marica Johansson, vd, Lokalfastigheter i Sundbyberg AB.

Även stiftelsen Karlstadhus ansluter sig till Sveriges Allmännytta. Stiftelsen Karlstadshus är en av de största hyresvärdarna i Karlstad med ett brett utbud av lägenheter i olika områden

- Stiftelsen Karlstadshus har tidigare stått utanför Sveriges Allmännytta, men eftersom vi är ett allmännyttigt företag så har vi landat i att vi kommer att ha nytta av de tjänster som erbjuds via medlemskapet.  Vi tror det här blir jättebra, säger vd Anders Dahlén i en kommentar.

- Det är glädjande att se Lokalfastigheter i Sundbyberg AB och Stiftelsen Karlstadshus ansluta sig till oss, säger Anders Nordstrand, vd på Sveriges Allmännytta. Intresset för lokalfrågor har ökat inom vår medlemskrets, och sedan 2019 har vi inkluderat verksamhetslokaler som ett nytt fokusområde. Vi har tagit initiativ till att bilda ett lokalspecifikt nätverk och arrangerar Lokaldagen varje år.

Anders Nordstrand betonar även vikten av Karlstadshus som en ny medlem.

. Karlstadshus tillför stort värde till vår organisation. Tillsammans har vi en unik möjlighet att stärka hyresrätten på lång sikt, ta ett aktivt samhällsansvar och arbeta för goda bostäder för alla, avslutar han.

Medlemsinformation om Sveriges Allmännytta | Sveriges Allmännytta (sverigesallmannytta.se)