Nooshi Dadgostar besöker Piteå

Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar besöker i Piteå den 4 mars. Besöket görs tillsammans med Birger Lahti, Vänsterpartiets näringspolitiske talesperson, och är en del av partiets pågående satsning, Norrland i centrum.

- Vi har idag en regering som inte bryr sig om stora delar av landet. Vi behöver investera i Norrland, i bland annat billig el, i bostäder och inte minst i järnvägssatsningar där Vänsterpartiet bland annat föreslår ett dubbelspår på Malmbanan, säger Nooshi Dadgostar.

Media är välkomna att delta under delar av dagen.

Verksamhetsbesök:

Markbygden, vindkraftspark

Sunpine, bioraffinaderi

Öppet möte:

Föreningshuset Ladan. Klockan 18.30

Sverigejobben ska hjälpa Sverige ur krisen29.4.2024 11:15:00 CEST | Pressmeddelande

Byggbranschen kraschar och kommunerna har omfattande behov av upprustning och investeringar i bygg- och anläggning. Arbetslösheten fortsätter att stiga. Vänsterpartiet lämnar nu förslag till Sverigejobb. Det handlar om statliga tillskott för halva kostnaden för anläggningsinvesteringar om dessa tidigareläggs under 2024–2026 och kombineras med möjligheter till subventioner för anställningar av de som sägs upp i byggbranschen.