De blir nya chefredaktörer för Vimmerby Tidning och Västerviks-Tidningen

Nu har nya chefredaktörer utsetts för Vimmerby Tidning och Västerviks-Tidningen. I Vimmerby är det Jenn Hultberg som tar över rollen och i Västervik blir det Olov Trysberg som kliver in som chefredaktör.

- Vi är väldigt glada att kunna presentera våra två nya chefredaktörer i Småland. De har mycket gemensamt. Förutom ett stort hjärta för både journalistiken och för medarbetarna, så har de en energi och en nyfikenhet att vilja utveckla vårt innehåll så att vi blir ännu mer relevanta för våra användare. Det ska bli spännande att följa deras resa, säger Maria Kustvik, publicistisk chef NTM.

Jenn Hultberg, nuvarande nyhetschef, tf ansvarig utgivare och chefredaktör, ser fram emot uppdraget.

- Jag är oerhört taggad! Det här är ett uppdrag som jag kommer ta mig an med stort engagemang och jag är väldigt pepp på att bara köra nu. Vimmerby Tidning har ett fantastiskt team med duktiga reportrar på redaktionerna i Vimmerby och Hultsfred och tillsammans kommer vi kämpa för att skapa den bästa lokala journalistiken i vårt bevakningsområde, testa nya grepp och hitta vår egen väg i den digitala utvecklingsfas som vi är mitt i. Jag ser också fram emot att få jobba ännu mer med alla proffsiga kollegor i den här koncernen, säger Jenn Hultberg.

I Västervik blir det Olov Trysberg som tar över rollen som chefredaktör. Idag är han tf nyhetschef och deskredaktör.

- Det känns förstås oerhört spännande. Hedrande, kul och utmanande. Att få jobba vidare med det lagbygge som Christoffer Nielsen skapat och som jag själv också varit en del av i fem år, säger Olov Trysberg.