Mars

Fotbollsspelarna Luka Modric och Bukayo Saka inleder partnerskap med Snickers

Dela

Tillsammans med fotbollsstjärnorna väcker Snickers landets största självmål till liv

Sverige 25 mars 2024: Idag startar Snickers sin senaste kampanj, tillsammans med fotbollsstjärnorna Luka Modric och Bukayo Saka. Mars Inc, vill genom den här kampanjen hjälpa och stötta fotbollsfans att undvika pinsamma "självmål", genom en Snickers-driven vinnarstrategi för att ta sig förbi dessa olustiga ögonblick.

Reklamfilmen utspelar sig på en frisörsalong i kvarteret, bland kunderna sätter sig Tim i sin frisörstol, med blicken fixerad på skärmen för att följa en fotbollsmatch. Tim är uppslukad av matchen och när han plötsligt hoppar upp ur stolen för att fira ett segermål, råkar frisören klippa av en stor tofs av hans hår.

Frisörsalongens nyaste rekryt, spelad av Bukayo Saka, påminner Tim om det "självmål” han just har gjort. Då kliver frisörassistenten Luka Modric in och erbjuder Tim en Snickers som den perfekta lösningen på hans självförvållade misstag med kampanjens slagord som fyller skärmen: ”Självmål? Du kanske bara behöver en Snickers!”

Förutom att vara stjärnor på duken, delar Modric och Saka också med sig av sin syn på några av de bästa fotbollsfansrelaterade misstagen genom en kortare film, där de bedömer fotbollsälskares största "självmål".

Från att missa ett mål för att du köpte en korv med bröd innan halvtid, till att få stadionbiljetten på din telefon när ditt batteri håller på att dö – båda spelarna betygsätter misstagen från ett till tio och avslöjar till och med några egna pinsamheter.

Luka Modric:

”Jag har verkligen tyckt om att arbeta med Snickers. Det har varit roligt att betygsätta några av de värsta fotbollsmisstagen – misstag händer och vem som helst kan göra självmål, ibland behöver du bara lite hjälp för att komma tillbaka till ditt spel.”

Bukayo Saka lägger till:

”Vi har alla gjort pinsamma självmål även utanför planen, och fotboll är ingenting utan våra supportrar. Men att klippa sig under en viktig match är en stark 10:a på skalan när det gäller pinsamheter. Jag har njutit av att delta tillsammans med Luka, tack till Snickers-teamen för att de fick detta att hända!

Thor Thoresen, Category and Portfolio Director, Multisales North Europe:

"Vi vet att fans inte alltid får det rätt, så vi ville lyfta fram landets största "självmål", och vilka gör det bättre än två av fotbollens största namn? Kampanjen med Modric och Saka uppmuntrar fotbollsfans att skratta åt sina misstag, medan Snickers ger en tröstande smak som tar dig tillbaka på planen."

Kontakter

Bilder

Om Mars

Mars, Incorporated drivs av tron att den värld vi vill ha imorgon formas av hur vi gör affärer idag. Mars är ett företag som förnyas och utvecklas för att påverka världen positivt. I vår breda portfölj av kvalitetsprodukter och tjänster för konfektyr, mat och djurvård sysselsätter vi över 140 000 engagerade medarbetare. Med över 47 miljarder dollar i årlig försäljning står vi bakom några av världens mest älskade varumärken, som Ben's Original™, CESAR®, Cocoavia®, DOVE®, EXTRA®, KIND®, M&M'S®, SNICKERS®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN ® och WHISKAS®.  Vi arbetar för att skapa en bättre värld för husdjur genom vårt globala nätverk av djursjukhus och diagnosservicecenter – som AniCura, BANFIELD™, BLUEPEARL™, Linnaeus and VCA™ – och med banbrytande teknik utvecklar vi program inom genetisk hälsoscreening och DNA-testning. För mer information om Mars, besök www.mars.com och följ oss på Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn och YouTube.

Följ Mars

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Mars

Mars investerar över 500 miljoner kronor i nytt hållbarhetsinitiativ - ska halvera sina koldioxidutsläpp10.6.2024 10:43:29 CEST | Pressmeddelande

Under ett år släpper en ko ut så mycket metangas att det i teorin skulle kunna fylla 5000 ballonger, motsvarande cirka 95 kg metangas. Sett till hela världens kor så handlar det om sammanlagt 145 miljoner ton metan. Metanutsläppen kan reduceras genom att arbeta med hållbara processer för exempelvis djurfoder. I Sverige står jordbruket idag för cirka 13% av de totala växthusgasutsläppen, med totalt 40% från kornas fodersmältning, enligt Naturvårdsverket. Som en del i Mars nettonoll-satsning - för att tackla problemet med metanutsläpp (mjölkproduktion är idag den näst största orsaken till koldioxidutsläpp) och minska sitt koldioxidavtryck - investerar Mars sammanlagt 47 miljoner dollar, motsvarande cirka 500 miljoner kronor, för att utveckla och bidra till klimatvänliga jordbruksmetoder för att minska utsläppen. Miljöinvesteringen sträcker sig över tre år och är en betydande del i ett större klimatåtagande från Mars där de totalt investerar en miljard dollar under samma period. Konkret s

Många hundägare väljer bort semesterresor7.5.2024 08:00:08 CEST | Pressmeddelande

Hundägare i storstäderna upplever utmaningar under sommarmånaderna. Det visar en Novusundersökning som genomförts på uppdrag av Mars Petcare Sverige. I undersökningen, som baseras på svar från hundägare i storstadsregionerna Stockholm, Malmö och Göteborg, har man tittat närmare på vilka specifika utmaningar som hundägare möter i storstadsmiljö. Resultaten visar bland annat att de varma sommarmånaderna kan vara särskilt utmanande.

Mars ska halvera sina utsläpp längs hela värdekedjan till 203026.9.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Mars satsar på att halvera sina koldioxidutsläpp – alternativt minska dem med omkring 15 miljoner ton – längs hela värdekedjan till och med 2030. Samtidigt fortsätter Mars att investera i klimatåtgärder trots den svagare ekonomin globalt. Mars publicerar nu en handlingsplan – en Net Zero Roadmap – för att snabbare nå nettonollutsläpp, och sätter även ett nytt mål - att halvera koldioxidutsläppen längs hela värdekedjan till 2030. Detta är ett aktieägarmål. Mars investerar hela 1 miljard USD de kommande tre åren för att driva klimatåtgärder – allt ifrån “farm to table” och djurmat, genom hela värdekedjan till butiker, hemmet och veterinärkliniker. En ny Ipsos-undersökning visar att i genomsnitt 69% av vuxna i världens sju största ekonomier anser att företag bör fokusera lika mycket eller mer på att hantera klimatförändringarna som ekonomiska utmaningar.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye