Nooshi Dadgostar trygghetsvandrar tillsammans med Hyresgästföreningen

Alla människor har rätt till ett tryggt och säkert bostadsområde. Onsdagen den 27 mars trygghetsvandrar Nooshi Dadgostar tillsammans med Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder i Västra Frölunda i Göteborg.

Vandringen sker under sen eftermiddag. Finns det intresse för journalister att delta och genomföra intervjuer så går det bra att kontakta: Oscar Nelson, pressansvarig Nooshi Dadgostar: 0724545485

Sverigejobben ska hjälpa Sverige ur krisen29.4.2024 11:15:00 CEST | Pressmeddelande

Byggbranschen kraschar och kommunerna har omfattande behov av upprustning och investeringar i bygg- och anläggning. Arbetslösheten fortsätter att stiga. Vänsterpartiet lämnar nu förslag till Sverigejobb. Det handlar om statliga tillskott för halva kostnaden för anläggningsinvesteringar om dessa tidigareläggs under 2024–2026 och kombineras med möjligheter till subventioner för anställningar av de som sägs upp i byggbranschen.