Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

SM-veckan Luleå/Boden: tisdagens medaljer

SM-veckan vinter i Luleå/Boden är slut för den här gången. Alla medaljer är utdelade och alla svenska mästare är korade i de 22 idrotter som gjorde upp medaljerna i den nordligaste SM-veckan. Veckans sista mästare korades i längsskidornas långlopp. Stockholm vann medaljligan före Jämtland och Norrbottens län.
Här är sjunde och sista dagens medaljer:

Längdskidor  30 km klassiskt Damer guld Ebba Andersson Piteå Elit SK Piteå
Längdskidor  30 km klassiskt Damer silver Linn Svahn Östersunds SK Östersund
Längdskidor  30 km klassiskt Damer brons Moa Ilar Falun Borlänge SK Borlänge
Längdskidor  50 km klassiskt Herrar guld Jens Burman Åsarna IK Åsarna
Längdskidor  50 km klassiskt Herrar silver Truls Gisselman Rehns BK Bollnäs
Längdskidor  50 km klassiskt Herrar brons Fredrik Andersson Piteå Elit SK Piteå
Längdskidor  30 km klassiskt Damer Lagtävling guld Piteå Elit SK Piteå
Längdskidor  30 km klassiskt Damer Lagtävling silver Östersunds SK Östersund
Längdskidor  30 km klassiskt Damer Lagtävling brons Falun Borlänge SK Borlänge
Längdskidor  50 km klassiskt Herrar Lagtävling guld IFK Mora SK Mora
Längdskidor  50 km klassiskt Herrar Lagtävling silver Åsarna IK Åsarna
Längdskidor  50 km klassiskt Herrar Lagtävling brons Piteå Elit SK Piteå

Medaljligan

Nästan 1900 deltagare har kämpat om medaljerna i 22 olika idrotter. Efter samtliga sju tävlingsdagar plockade Stockholms län hem flest medaljer före Jämtlands län och Norrbottens län.
Varje dag  under SM-veckan sammanställer vi medaljer och tar fram en medaljliga per län för SM-veckan.Hela medaljligan och samliga läns medaljer hittar du på smveckan.se Där hittar du också samtliga medaljörer från veckan. (Resultat & tävlingsinfo)

Följ SM-veckan

Du följer även SM-veckan på sociala medier på @smveckan eller genom att följa #smveckan. Med SM-veckans app på smveckan.se håller dig uppdaterad med de senaste nyheterna, information om evenemangen och de olika idrotterna.

Nästa SM-vecka vinter genomförs i Borås 3-9 februari 2025. Men innan dess blir det SM-veckan sommar i Västerås 26 -30 juni 2024.

Det här är SM-veckan

SM-veckan är ett av Sveriges största, årligen återkommande, idrottsevenemang och arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund och värdstaden. Sveriges Television är sändande bolag.  SM-veckan är öppen för RF:s medlemmar, 72 specialidrottsförbund vilka representerar upp emot 210 olika idrotter. SM-veckan är en vecka med svenska seniormästerskap i olika idrotter och genomförs varje år, vinter respektive sommar, på olika orter i Sverige.

Följ Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Senaste pressmeddelandena från Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna