Mikael Damberg besöker Lund

Måndag den 8 april besöker Socialdemokraternas ekonomiskpolitiska talesperson Mikael Damberg, Lund. Under dagen besöker Mikael Damberg Univeritetssjukhuset, Axis Communications och Medicon Village.

9.15-10.30 Axis Communications
Axis är branschledande inom videoövervakning och utvecklar och tillhandahåller innovativa nätverkslösningar som förbättrar säkerhet och lönsamhet. Axis grundades 1984 i Lund, där företaget har sitt huvudkontor, och har idag 4 000 anställda världen över.

10.45-12 Medicon Village
Medicon Village är en mötesplats för forskning, innovationer och affärsutveckling inom livsvetenskaperna.  På Medicon Village finns idag forskare vid Lunds universitet (bland annat inom cancerområdet), företag och verksamhet inom Region Skåne. Mikael Damberg träffar VD Petter Hartman för att ta del av det senaste inom den skånska life science-miljön.

13.00-14.00 Besök på Skånes universitetssjukhus i Lund

Mikael får en genomgång av sjukhusets ledning med fokus på framtiden med fokus på de besparingar som nu är beslutade. Han besöker även barnhjärtcentrum.

Media är välkomna att delta under besöken, för mer info och anmälan kontakta ansvarig pressekreterare:

Angelica Vallgren, pressekreterare hos Mikael Damberg, 076-555 93 12, angelica.vallgren@socialdemokraterna.se