Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj
Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®.
Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak.
- Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga enheter. Från TVC ner till minsta banner. En kampanj som ger oss möjlighet att lyfta vad som gör Heineken® unikt, från hur ölet bryggs till de där unika stunderna av njutning säger Björn Mannervik, partneransvarig på Spendrups.
Hela kampanjen kompletteras sedan med OOH, BTL, sociala medier och PR för att lyfta fram Heineken Original och Heineken 0.0.
Om Heineken®
Heineken är idag ett av världens största och mest framgångsrika ölvarumärken. Idag finns Heineken i så gott som alla länder och ses som världens mest värdefulla internationella premiumölvarumärke. Överallt i världen bryggs Heineken med samma recept, stor omsorg och högkvalitativa ingredienser efter en standardiserad process. Ingredienserna som de skickliga bryggmästarna använder är alltid korn, humle, vatten och den hemliga A-jästen. Resultatet är att konsumenter världen över kan njuta av samma kvalitet och uppfriskande Heinekensmak var de än går. Heineken är ett globalt varumärke som finns i över 179 länder med en global marknadsandel på över 20%. I Sverige bryggs, säljs och distribueras Heineken av Spendrups.
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups väljer Homage som huvudbyrå för Heineken® och Krusovice i Sverige6.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Spendrups Bryggeri har valt Homage till huvudbyrå för de internationella ölmärkena Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden. Homage kommer att ansvara för en bred portfölj av kreativa och strategiska tjänster, med fokus på att stärka varumärkenas närvaro och relevans i Sverige.
Spendrups och Luger/Live Nation Sweden förlänger festivalsamarbeten med Sweden Rock, Way Out West, Åre Sessions och sommarscenen STHLM Fields3.12.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Avtalet med Live Nation, Luger och Sweden Rock Festival börjar gälla 2025 och sträcker sig till 2030. Omfattningen innebär att Spendrups även i fortsättningen kommer att vara dryckesbranschens dominerande festivalaktör och nå ut till Live Nations hundratusentals besökare.
Maxat med gröna äpplen i nya Briska Äppelcider28.11.2024 09:48:33 CET | Pressmeddelande
Maxat med gröna äpplen som ger en friskhet och en bra syra med en hint av sötma. Det är Briskas nya cider – Briska Äppelcider, 4,5 procent, som lanseras på Systembolaget den 2 december. Artikelnummer: 13203 Pris: 15,50 kr exkl. pant.
Spendrups nominerat till Årets Cirkulära Initiativ för återvinning av kolsyra12.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Sedan augusti i år är Spendrups självförsörjande på kolsyra till 50 procent efter en investering på 32 miljoner. En ny kolsyreåtervinningsanläggning fångar upp kolsyra från jäsningsprocessen vid öltillverkningen som sedan används för att tillverka nya drycker. Satsningen är nu ett av tre nominerade till Årets Cirkulära Initiativ som delas ut på Återvinningsgalan i Stockholm 28 november.
Spendrups förlänger partnerskapet med SHL och SDHL till 20305.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Några veckor in i hockeysäsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att Spendrups har förlängt sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum