Caroline Öfverstedt ny affärschef på SOS Alarm

Caroline Öfverstedt har utsetts till ny affärschef på SOS Alarm tillika medlem av företagsledningen. Hon tillträder den 2 maj och efterträder Thomas Nohre.

Caroline Öfverstedt, SOS Alarm

Caroline Öfverstedt är civilekonom och har gedigen erfarenhet av försäljning, strategiarbete och affärsutveckling i ledande positioner på Postnord, bland annat som försäljningschef. Hon har i och med det stor vana vid att hantera komplexa avtal och kunder i kontexten samhällsuppdrag och affärsverksamhet i kombination.

– Jag är mycket glad över att välkomna Caroline till SOS Alarm. Med det utvecklingsarbete som vårt bolag gör är det en grundläggande förutsättning att stärka vår affär, både i termer av försäljning och relationsbyggande med både stora och små kunder. Caroline är med sin bakgrund helt rätt person att leda det arbetet framåt, säger VD Madeleine Raukas.

Caroline Öfverstedt ser mycket fram emot att börja sin nya roll på SOS Alarm.

– Jag är hedrad och glad över att få arbeta i ett så viktigt bolag där möjligheten finns att förena både affärsutveckling och SOS Alarms roll som samhällsaktör. Det ska bli mycket roligt att få lära känna hela bolaget, kunderna, partners och inte minst teamet på Affär. Tillsammans ska vi bygga starka relationer med våra samarbetspartners, säger Caroline Öfverstedt.

Caroline Öfverstedt, ny affärschef hos SOS Alarm