Tina Nordström tar över Godares grill-succé
Aftonbladets och Schibsteds mat-universum Godare värvar Sveriges meste tv-kock, Tina Nordström, till sommarens stora matsatsning, ”Sommargrillen”. Det är fjärde sommaren som Godare erbjuder tittarna grillrecept i världsklass men också fjärde säsongen grilltillverkaren Weber går in som sponsor av satsningen.
Godare.se skapar tillsammans med den linjära tv-kanalen Godare ett av Sveriges största mat-universum. Det är en plats som inspirerar svenska folket till vardag, fredag och fest.
Nu tar Godare-sajten och tv-kanalen nästa steg och värvar stjärnkocken Tina Nordström till sommarens stora matsatsning – ”Sommargrillen”.
– Det är fjärde sommaren vi gör grill-tv i toppklass. Att erbjuda våra tittare en stjärnkock som Tina Nordström som med sin kunskap och inspiration kommer att prägla programmet kommer att ta både grillsommaren och ”Sommargrillen” till nya höjder, säger Lena Widman, redaktionell chef för Godare.se
Grilltillverkaren Weber har funnits med som sponsor under de tre säsonger som hittills sänts och fortsätter som presentatör även av ”Sommargrillen”.
– Genom ett tydligt sponsorskap kan vi utveckla och bygga vidare på konceptet för att ge tittarna och matälskarna en ännu mer engagerande upplevelse, säger Karin Widmark, kommersiellt ansvarig på Godare.
Som ny kock är Tina Nordström en viktig del i förnyelsen av programmet, men stor vikt har också lagts vid att erbjuda tittarna mer dynamisk och inspirerande mat-tv som ska passa perfekt för sommarens grillfester. Genom Tina Nordström och ”Sommargrillen” ska Godare tillgodose publikens behov av både inspirerande recept och grilltips, men också en del underhållning.
Kevin Goy Ramos, Media Manager EMEA på Weber-Stephen Products GmbH, är entusiastisk över det förnyade presentatörsskapet av programmet.
– Vi är glada över att återigen samarbeta med Godare för att presentera 'Sommargrillen'. Med vårt gemensamma fokus på att skapa minnesvärda matupplevelser är vi övertygade om att den nya säsongen kommer att bli en succé, säger han.
"Sommargrillen" har premiär den 1 maj och sänds varje onsdag på Godare. Serien vänder sig till alla matintresserade som söker inspiration inför sommarens grillmåltider och kommer att erbjuda recept och grilltips från Tina Nordström på Godare.se.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Widmark, kommersiellt ansvarig, Godare. Telefon: 0708 626197 E-post: karin.widmark@schibsted.com.
Lena Widman, redaktionell chef Godare.se. Telefon: 070-676 23 10. E-post: lena.widman@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderKommunikationschef, Schibsted News Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Aftonbladet är ett av våra mediehus.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Aftonbladet prisar fem hjälteinsatser runt om i Sverige13.5.2024 07:03:00 CEST | Pressmeddelande
Varannan svensk uppger att de blivit mindre benägna att ingripa när de ser andra bli utsatta för brott. Men trots ett hårdare samhällsklimat finns det hjältar. Över 12 000 hjälte-nomineringar har kommit in till Aftonbladets stora satsning Hjälteveckan som inleds i dag.
Djurliv – Schibsted Brand Studio och FirstVet gör poddserie om livet med husdjur7.5.2024 11:35:47 CEST | Pressmeddelande
Hur vet jag att hundvalpen kommer från en bra uppfödare? Hur valpsäkrar jag mitt hem? Och vad gör jag när katten plötsligt kräks mitt i natten? Svaren ges i den nya podden ”Djurliv” där FirstVets chefsveterinär Caroline Caldemar ger råd till de som har ett husdjur eller är nyfiken på att skaffa ett. – Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.
Omni vill få fler att rösta i EU-valet – inleder samarbete med Demoskop2.5.2024 15:00:00 CEST | Pressmeddelande
Omni lanserar idag en kampanj för att få fler att rösta i EU-valet. Som en del av satsningen inleds ett fördjupat samarbete kring opinionsundersökningar med Demoskop.
Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.
Aftonbladets valkompass guidar med stöd av AI29.4.2024 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladet lanserar i dag en Valkompass inför EU-valet med flera nyheter. För första gången kommer användarna kunna ta hjälp av AI-sammanställda för- och motargument, särskilt riktade mot unga. Valkompassen är starten på en serie satsningar Aftonbladet nu inleder inför EU-valet den 9 juni.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum