Djurliv – Schibsted Brand Studio och FirstVet gör poddserie om livet med husdjur
Hur vet jag att hundvalpen kommer från en bra uppfödare? Hur valpsäkrar jag mitt hem? Och vad gör jag när katten plötsligt kräks mitt i natten?
Svaren ges i den nya podden ”Djurliv” där FirstVets chefsveterinär Caroline Caldemar ger råd till de som har ett husdjur eller är nyfiken på att skaffa ett.
– Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.
Hussar och mattar har ofta frågor och bekymmer kring husdjurens hälsa. Att navigera dessa utmaningar är inte enkelt – en sökning på internet kan ge lika många svar som det finns hemsidor. Något som FirstVet och Schibsted Brand Studio nu tar fasta på i “Djurliv”, en ny podcast som i sex avsnitt fokuserar på de vanligaste frågorna från djurägare. Lyssnarnas egna berättelser om livet med hund och katt varvas med fakta och råd från veterinären Caroline Caldemar.
– Vår målgrupp är framåtlutad, nyfiken och aktiv, och via podcast kan vi nå dem på ett lättillgängligt sätt precis där de befinner sig, oavsett om de är på hundpromenaden eller på andra äventyr med sin fyrbenta vän. Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående och samtidigt fortsätta fördjupa relationen till vår målgrupp, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.
Native Podcasts i publicistisk miljö ger annonsörer en idealisk plattform för att integrera sina budskap organiskt, men också trovärdigt. Något som passar dagens mediekonsumenter som uppskattar autenticitet och relevans.
– Genom att rikta sig till en publik som redan är engagerad, kan varumärken bygga vidare på sin trovärdighet och därmed öka sin påverkan. Det skapar en situation där både publiken och varumärket blir vinnare. Publikens intresse och förtroende för kanalen går hand i hand med varumärkets strävan att presentera sig på ett meningsfullt och effektfullt sätt, säger Max Schüler, Director på Schibsted Brand Studio.
Den nya podden Djurliv finns att lyssna på i Aftonbladet Dailys flöde och där poddar finns.
För mer information, vänligen kontakta:
Max Schüler, Director Schibsted Brand Studio. E-post: max.schuler@schibsted.com
Rebecca Crusoe, Marknadschef FirstVet. E-post: rebecca@firstvet.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderKommunikationschef, Schibsted News Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Länkar
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatser, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Schibsted
Kungsbron 13
111 64 Stockholm
08 - 725 25 00
https://www.schibsted.com
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Aftonbladet prisar fem hjälteinsatser runt om i Sverige13.5.2024 07:03:00 CEST | Pressmeddelande
Varannan svensk uppger att de blivit mindre benägna att ingripa när de ser andra bli utsatta för brott. Men trots ett hårdare samhällsklimat finns det hjältar. Över 12 000 hjälte-nomineringar har kommit in till Aftonbladets stora satsning Hjälteveckan som inleds i dag.
Omni vill få fler att rösta i EU-valet – inleder samarbete med Demoskop2.5.2024 15:00:00 CEST | Pressmeddelande
Omni lanserar idag en kampanj för att få fler att rösta i EU-valet. Som en del av satsningen inleds ett fördjupat samarbete kring opinionsundersökningar med Demoskop.
Tina Nordström tar över Godares grill-succé2.5.2024 07:05:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladets och Schibsteds mat-universum Godare värvar Sveriges meste tv-kock, Tina Nordström, till sommarens stora matsatsning, ”Sommargrillen”. Det är fjärde sommaren som Godare erbjuder tittarna grillrecept i världsklass men också fjärde säsongen grilltillverkaren Weber går in som sponsor av satsningen.
Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.
Aftonbladets valkompass guidar med stöd av AI29.4.2024 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladet lanserar i dag en Valkompass inför EU-valet med flera nyheter. För första gången kommer användarna kunna ta hjälp av AI-sammanställda för- och motargument, särskilt riktade mot unga. Valkompassen är starten på en serie satsningar Aftonbladet nu inleder inför EU-valet den 9 juni.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum