Schibsted

Rockbjörnen intar Gröna Lund – avslutar livesommaren med musikfest

Dela

Rockbjörnen, Aftonbladets och svenska folkets stora musikpris, intar i år Gröna Lund. Den 18 september fylls nöjesparken med sommarens hetaste artister – och omkring 8 000 engagerade fans. Det blir en livesänd prisutdelning där svenska folket röstat fram alla pristagarna.

Listan över artister som uppträder på Rockbjörnen-galan presenteras under sommaren, men redan nu står två av huvudakterna klara: Miriam Bryant och Medina.
Listan över artister som uppträder på Rockbjörnen-galan presenteras under sommaren, men redan nu står två av huvudakterna klara: Miriam Bryant och Medina.

I år flyttar fansens stora musikpris – Rockbjörnen – in i nöjesparken Gröna Lund. Under en stjärnspäckad galakväll delas statyetter ut till de artister som svenska folket röstat fram i åtta kategorier.  

Listan över artister som uppträder på Rockbjörnen-galan presenteras under sommaren, men redan nu står två av huvudakterna klara: Miriam Bryant och Medina.

Miriam Bryant är högaktuell med nysläppta singeln: “Okej att dö” och duon Medina gjorde succé i årets Melodifestival med låten “Que Sera”, som de tog hem en andraplats med efter en rafflande omröstning. 

För Gröna Lund blir Rockbjörnen-galan en pampig final på en lång livesommar. 

– Vi på Gröna Lund är stolta och glada över att Aftonbladet har valt vår arena för Rockbjörnen-galan. Detta understryker vår position som en perfekt plats för unika evenemang av alla storlekar. Det är också extra roligt med det nyinstiftade priset, Årets Grönan Live-akt, som presenteras tillsammans med oss, säger Navid Safiyari, chef för program, event och partnerskap på Gröna Lund.

Rockbjörnen instiftades 1979 av Aftonbladet för att hylla landets mest populära artister och grupper och har sedan dess blivit en viktig del av den svenska musikscenen. Rockbjörnen är också det enda priset där fansen själva får rösta fram sina favoritartister. Prisutdelningen sänds live på Aftonbladet.se och på Tiktok. 

– Vi är oerhört glada och stolta över att Rockbjörnen i år går på Gröna Lund, där vi knyter ihop musiken, artisterna och fansen i en magisk miljö. Vi ser fram emot en kväll fylld av fantastiska framträdanden och oförglömliga ögonblick. Rockbjörnen är verkligen en speciell händelse där fansens röster står i centrum. Den här kvällen på Gröna Lund kommer att bli extra allt, säger Aftonbladets marknadschef Therese Stalén.

I år delas priset ut i kategorierna:
• Årets kvinnliga artist
• Årets manliga artist
• Årets grupp
• Årets nykomling
• Årets svenska låt
• Årets utländska låt
• Årets fans
• Samt det nyinstiftade priset Årets Grönan Live-akt, 

OLW och KFC är partners till Rockbjörnen 2024 och produktionen av galan görs av Life Event. Assefa Communication står för gästlista (VIP-gäster) och artisthantering.


För ytterligare information, vänligen kontakta:
Evelina Mollqvist, marknadskoordinator, Aftonbladet. Telefon: 072-855 20 37. E-post: evelina.mollqvist@aftonbladet.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Listan över artister som uppträder på Rockbjörnen-galan presenteras under sommaren, men redan nu står två av huvudakterna klara: Miriam Bryant och Medina.
Listan över artister som uppträder på Rockbjörnen-galan presenteras under sommaren, men redan nu står två av huvudakterna klara: Miriam Bryant och Medina.
Ladda ned bild

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Aftonbladet är ett av våra mediehus.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye