Conny Udd på plats som ny vd på Tekniska verken

Idag, torsdagen den 2 maj, tillträder Conny Udd som ny vd och koncernchef för Tekniska verken i Linköping AB (publ).

Conny Udd, vd Tekniska verken Foto: JFalk

– Jag välkomnar varmt Conny Udd som ny vd. Conny är en värderingsdriven ledare som dessutom har en gedigen kunskap om energibranschen, vilket är en väldigt värdefull kombination för Tekniska verken i arbetet framåt. Jag är trygg i att han kommer att leda bolaget vidare på ett framgångsrikt sätt, säger Maria Almesåker, ordförande Tekniska verken.

– Det känns fantastiskt roligt att vara här. Under våren har jag börjat sätta mig in i verksamheten och ser fram emot att nu komma igång på riktigt med mitt nya uppdrag – jag är fylld av energi och ambitioner för Tekniska verkens räkning, säger Conny Udd, vd Tekniska verken.

Internt överlämnas stafettpinnen fredagen den 3 maj, under en aktivitet som livesänds inom koncernen för att så många medarbetare som möjligt ska kunna ta del av den.

Conny Udd kommer närmast från Sweco där han var chef för division Energy & Industry i Sweco Sverige. Han har även haft olika ledande roller inom Rejlers Sverige.

Tidigare pressmeddelande: Conny Udd ny vd och koncernchef för Tekniska verken

För vidare information, kontakta gärna:

Conny Udd, vd och koncernchef Tekniska verken i Linköping AB (publ)
E-post: conny.udd@tekniskaverken.se

Maria Almesåker, styrelseordförande Tekniska verken i Linköping AB (publ)
Telefon: 070-144 93 54
E-post:  maria.almesaker@tekniskaverken.se

Tekniska verkens pressjour
Telefon: 013-20 91 40
E-post: press@tekniskaverken.se

Portträtt av Conny Udd, liggande format på bilden
Porträtt av Conny Udd, stående format på bilden
Portträtt av Conny Udd kvällstid med Gärstadverket i bakgrunden
Conny Udd, vd Tekniska verken

Tekniska verken-koncernen bygger världens mest resurseffektiva region genom att erbjuda smarta och effektiva lösningar som förenklar våra 211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se - http://tekniskaverken.se/ Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00

Satsningar från Utsikt bidrar till god måluppfyllelse för bredbandstäckning17.5.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Enligt den senaste statistiken från Post- och telestyrelsen (PTS) uppnår Linköping, Katrineholm och Mjölby redan idag regeringens bredbandsmål för 2025. Senast då ska 98% av landets alla hushåll ha tillgång till uppkoppling om 1 gigabit per sekund, eller fiber i den absoluta närheten. Satsningar från Utsikt – som har majoriteten av fibernäten i samtliga tre kommuner – har haft stor betydelse för måluppfyllelsen.

Tekniska verken och Bright Renewables bygger Sveriges första CCU-anläggning från biogasproduktion30.4.2024 12:56:18 CEST | Pressmeddelande

Den holländska teknikleverantören Bright Renewables har vunnit den tekniska upphandlingen för hur rening och förvätskning av koldioxid till livsmedelskvalitet vid Tekniska verkens biogasanläggning i Linköping. Därmed tar Tekniska verken ett stort kliv för ökad resurseffektivitet genom att nyttiggöra den koldioxid med biologiskt ursprung som uppstår vid biogasproduktionen.