Hanna Gedin och Malin Björk besöker Malmö inför EU-valet

Hanna Gedin, Vänsterpartiets listtvåa och Malin Björk, nuvarande europaparlamentariker, kommer till Malmö för att prata EU-politik inför Europaparlamentsvalet den 9/6.

Den 17/5 kommer Hanna och Malin till Malmö för att prata EU-politik!

Press är välkomna att delta eller boka in för intervju eller samtal genom emma.eliasson-astrom@skane.se .

Tid: 17 maj, event 18.00. Möjlighet till enskilda intervjuer 17.30 - 18.00.

Plats: Rex pizzeria, Nobelvägen 107, Malmö.

Den 17/5 kommer Hanna och Malin till Malmö för att prata EU-politik!
Ladda ned bild

Jämlika samhällen är en förutsättning för alla människors frihet. Det är när vi tillsammans ser till att välfärden och samhället ställer upp för oss alla och envar som vår individuella frihet växer. Inom sjukvården innebär det drift i egen regi för att säkra en jämlik tillgång till god vård. Bäst vård får man om patienternas behov får styra och låter skattepengarna finansiera verksamheten istället för att gå till vinster för välfärdföretagen. Sänkta avgifter för biljetter till ett modernt järnvägsnät, ett utbyggt nät av stadsbussar och regionala busslinjer som binder ihop hela regionen är Vänsterpartiets vision. Fri kollektivtrafik är framtiden! Vänsterpartiet vill bygga ett Skåne för alla – inte bara för de rikaste.