Träffa it-företag från Ukraina och Moldavien på Stockholm Tech Show

Den 22–23 maj samlas tech-företag från Ukraina och Moldavien på Stockholm Tech Show. Medier inbjuds att intervjua representanter för företagen på plats, alternativt digitalt enligt överenskommelse.

Bild: Vertigo3d

Mässan är ett tillfälle att diskutera teknik, innovation och knyta kontakter med it-företag som arbetar med AI, logistik, cybersäkerhet och CRM-system. Förhoppningen är att svenska företag ska upptäcka den breda tech-expertis som finns i Ukraina och Moldavien. Ukraina är en global aktör inom it-sektorn medan Moldaviens it-sektor växer kraftigt och utgör 10 procent av landets BNP.

Tid: Den 22 maj sker två korta invigningsceremonier med Diana Janse, statssekreterare på Utrikesdepartementet.

Klockan 11.30: Invigningsceremoni för Moldavien

Klockan 12.15: Invigningsceremoni för Ukraina

Plats: Kistamässan, Arne Beurlings Torg 5, 164 40 Kista, Monterplats: Moldavien N37 och Ukraina L34

Låter det intressant för dig som är journalist – välkommen att kontakta Karin Flygare, pressansvarig på Kommerskollegium.