Einar Mattsson fastighetsförvaltning får höga betyg av sina förvaltningskunder

Einar Mattsson Fastighetsförvaltnings AB har nyligen genomfört 2024 års kundundersökning där NKI-värdet ökar från 73 till 78. Även NPS, ett balansmått avseende rekommendation, ökar till +57. Snittet för NPS i fastighetsbranschen är +6. Det goda betyget beror bland annat på en stabil grundleverans, kompetenta och engagerade medarbetare samt kommunikation och samarbete. Hela 62 procent av kunderna har givit så höga betyg att de klassas som ambassadörer.

Magnus Molin och Emma Beck-Friis ståendes framför ett träd vid allén på Ringvägen
Magnus Molin och Emma Beck-Friis, Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Foto: Erika Norell/Einar Mattsson

– Sammantaget får vi goda betyg med en NPS på +57, att jämföra med branschsnitt på +6. Bilden förstärks av en ökning i NKI från 73 till 78. Jag är väldigt stolt över alla insatser kollegorna gör för att stärka kundernas fastighetsaffär. Vi får god utväxling av vår långa erfarenhet och storlek som fastighetsförvaltare. Nu ser vi fram emot att få utvecklas ytterligare i samarbete med våra förvaltningskunder, säger Magnus Molin, vd för Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

– Det är en viktig undersökning för oss på Einar Mattsson fastighetsförvaltning som ligger till grund för fortsatt utveckling av våra tjänster. Avseende kompetens- och affärsmässighet, samarbete och kommunikation får vi höga betyg. Det vi behöver fortsätta utveckla är proaktivitet i energierbjudandet och i underhållsfrågorna. Därför passar det bra att vi bland annat skalat upp vår energigrupp, avslutar Emma Beck-Friis, affärs- och verksamhetsutvecklare på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

Om kundundersökningen

Kundundersökningen genomförs varje år och är en totalundersökning som genomförs med en kombination av telefon- och webbintervjuer av en extern aktör. Målet är den insamlade feedbacken också ska kunna ge värdeskapande input till EMFF:s kommande leveranser och tjänsteutbud.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar drygt 14 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 56 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons över 6 000 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg, personlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook

”Ett Einar Mattsson-hus är byggt med omsorg och av kunniga hantverkare” — fredagsporträttet med Leif Larsson14.6.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Efter 37 år på Einar Mattsson tänker trä-hantverkaren Leif Larsson nu sluta ställa väckarklockan. Det är dags att gå i pension efter att ha arbetat under tre generationer i den familjeägda koncernen Einar Mattsson. Arbetet med trästommen på befintlig byggnad i kvarteret Råttan sköt upp pensionen ett tag, men i juni är det dags att ägna mer tid för familj, hus och alla fordon.

Hur Einar Mattsson forskar kring mer hållbara fastigheter på KTH Dig-IT Lab5.6.2024 05:54:00 CEST | Nyheter

Einar Mattsson kommer i närtid att starta ett projekt tillsammans med EQUA för att utveckla energiberäkningsmodeller. Fastighetskoncernen Einar Mattsson äger 102 fastigheter från olika tidsepoker – och har därför många tekniska installationer att testa olika modeller på – vilket blir en väldigt bra testplattform för båda parter. Einar Mattssons motiv till att delta är för att minska klimatpåverkan.

”Jag gillar att hjälpa människor så vardagen fungerar bättre” — fredagsporträttet med Jonas Nylén31.5.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

En kampsportande före detta besiktningsman som varit schackspelare. Så kan vi beskriva fastighetstekniker Jonas Nylén. Han är ganska ny i Einar Mattsson-koncernen och uppskattar både kunskapsbredden och den trevliga kulturen. Spårskruvmejseln är en klar favorit bland verktygen i det dagliga. Lär känna Jonas lite mer i dagens fredagsporträtt från Einar Mattsson: