Handslag mellan Västra Götalandsregionen och Strömstads kommun

Den rödgröna ledningen i Västra Götalandsregionen och representanter från Strömstads kommun bjuder in till pressträff för att presentera det nya handslaget om samverkan mellan VGR och Strömstad om att säkerställa regionens sjukvård i kommunen. Vid pressträffen kommer Janette Olsson (S), ordförande för Strategiska Hälso- och Sjukvårdsnämnden i VGR, och Kent Hansson (S), kommunalråd i Strömstad, att redogöra för avsiktsförklaringen.

Tid: 29 maj kl. 13:00.

Plats: Kommunstyrelsesalen, Strömstads Stadshus

Insläpp: från 12.45.

Föranmälan krävs till dan.oraham@vg.region.se. Enskilda intervjuer görs efter pressträffen.

Pressträffen sänds inte digitalt.

Varmt välkomna!

Två miljarder till sjukvården9.4.2024 15:27:23 CEST | Pressmeddelande

Rödgrön ledning skjuter till en miljard extra till hälso- och sjukvården i Västra Götaland. Detta beslutades på regionfullmäktige under tisdagen. Miljarden kompletterar de 990 miljoner kronor som regeringen aviserat att Västra Götaland får för 2024. - Vi leder den här regionen och tar ansvar för hälso- och sjukvården för våra invånare. Därför ser vi nu till att hälso- och sjukvården får totalt två miljarder för att avlasta sjukhusen och täcka delar av de oundvikliga underskott de står inför. Det är den klokaste vägen framåt nu, säger regionstyrelsens ordförande Helén Eliasson (S).