SSSB firar in sommaren med Backyard Festival i Kungshamra

Idag, torsdagen den 30 maj, firar Stiftelsen Stockholms Studentbostäder in sommaren med 5-års jubileum av Backyard Festival, studenternas festival i Kungshamra. På scen står Jus cogens, Cloudgazers och Last of the English Gentlemen.

Bild från Backyard festival 2023.

Backyard Festival är SSSB:s tradition för att fira in sommaren med livemusik och härligt häng tillsammans med hyresgäster och studenter.

– Festivalen har blivit en årligt återkommande tradition för att skapa möten och gemenskap med Stockholms studenter, säger Mattias Carrass, vd för SSSB.

I år intas scenen av Jus cogens, Cloudgazers och Last of the English Gentlemen.

– Flera av banden har mötts genom att de studerat tillsammans, till exempel har två av Jus cogens bandmedlemmar träffats när de läste juridik tillsammans. Festivalen är gratis och öppen för alla. Vi bjuder på kaffe och det finns möjlighet att köpa mat eller så tar du med din egen picknick och äter på gräset, säger Mattias Carrass.

Stiftelsen Stockholms studentbostäder (SSSB) är Sveriges största studentbostadsaktör och grundades av studenter med uppdraget att erbjuda bostäder och meningsfull studietid. Backyard festival är en del i vårt arbete för att skapa fler möten och gemenskap.

Praktisk information

Plats: Picassoparken, Kungshamravägen 64, Solna

Tid: kl 16.00 – 18.00

Stockholms studentbostäder startades av och för studenter. I dag är stiftelsen det största studentbostadsföretaget i Sverige

Stockholms studentbostäder, SSSB, är Sveriges största studentbostadsföretag med mer än 8 500 rum och lägenheter i Stockholm. Företaget förvaltar, förmedlar och bygger studentbostäder. Företaget drivs i stiftelseform där Stockholms studentkårers centralorganisations studentråd, utser Stockholms studentbostäders styrelse. Stockholms studentkårer grundade Stiftelsen Stockholms studentbostäder 1958. Stiftelsens ändamål är att tillhandahålla bostäder för studenter som är medlemmar i en SSCO-ansluten elev- eller studentkår.