Heineken® Silver – en premiumlager för den nya generationen öldrickare
Lagom till sommaren och i takt med att fler konsumenter efterfrågar dryck av lägre alkoholhalt lanserar Heineken® den nya ölen Heineken® Silver i Sverige. Med en fräsch och uppfriskande smak, mindre bitterhet och en alkoholhalt på fyra procent är ölen skräddarsydd för den nya generationen öldrickare.
Heineken® ser att fler efterfrågar en lättare och mer uppfriskande ölupplevelse. Undersökningar visar att många uppskattar en aktiv och social livsstil utan att behöva kompromissa med smak, kvalitet och hälsa. Närmare bestämt menar 58 procent av de som köper alkoholsvaga drycker att de dricker med måtta. 69 procent av kunderna säger att de är mer fokuserade på att ta hand om sin hälsa. För att möta efterfrågan lanseras nu Heineken® Silver i Sverige – en lätt, uppfriskande premiumlager bryggd på hållbart odlat korn och med en välbalanserad smak och subtila fruktiga toner. En perfekt öl att avnjuta kall när solen värmer eller tillsammans med fisk, skaldjur eller vegetarisk mat.
- Heineken® Silver är den ultimata sommardrycken. Vi är glada över att nu kunna erbjuda en produkt i Sverige som passar dagens moderna öldrickare som söker en balans mellan smak och en mer avslappnad dryckesupplevelse. En dryck som passar till sommarens alla evenemang och måltider när man vill ha ett uppfriskande alternativ, säger Johanna Pihl, Brand Manager för Heineken® Sverige.
Heineken® Silver kommer att finnas tillgänglig som en del av Systembolagets fasta sortiment samt hos utvalda restauranger och barer från och med den 1 juni 2024. Heineken® Silver 33cl 4% kostar 14,90 SEK hos Systembolaget.
För mer information kontakta:
Johanna Pihl, Brand Manager Spendrups
johanna.pihl@spendrups.se
0733-608167
Ebba Rosenberg, PR-specialist JMWGolin
Ebba.rosenberg@jmw.se
0722-002432
Om Heineken®
Heineken® är idag ett av världens största och mest framgångsrika ölvarumärken. Idag finns Heineken® i 190 länder och ses som ett av världens mest värdefulla internationella premiumölvarumärke. Överallt i världen bryggs Heineken® med samma recept, stor omsorg och högkvalitativa ingredienser efter en standardiserad process. Ingredienserna som de skickliga bryggmästarna använder är alltid kvalitetsren malt, korn, humle, vatten och den berömda A-jästen. Resultatet är att konsumenter världen över kan njuta av samma kvalitet och uppfriskande, unikt balanserade Heinekensmak var de än går. I Sverige bryggs, säljs och distribueras Heineken® av Spendrups.
Bilder
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups väljer Homage som huvudbyrå för Heineken® och Krusovice i Sverige6.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Spendrups Bryggeri har valt Homage till huvudbyrå för de internationella ölmärkena Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden. Homage kommer att ansvara för en bred portfölj av kreativa och strategiska tjänster, med fokus på att stärka varumärkenas närvaro och relevans i Sverige.
Spendrups och Luger/Live Nation Sweden förlänger festivalsamarbeten med Sweden Rock, Way Out West, Åre Sessions och sommarscenen STHLM Fields3.12.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Avtalet med Live Nation, Luger och Sweden Rock Festival börjar gälla 2025 och sträcker sig till 2030. Omfattningen innebär att Spendrups även i fortsättningen kommer att vara dryckesbranschens dominerande festivalaktör och nå ut till Live Nations hundratusentals besökare.
Maxat med gröna äpplen i nya Briska Äppelcider28.11.2024 09:48:33 CET | Pressmeddelande
Maxat med gröna äpplen som ger en friskhet och en bra syra med en hint av sötma. Det är Briskas nya cider – Briska Äppelcider, 4,5 procent, som lanseras på Systembolaget den 2 december. Artikelnummer: 13203 Pris: 15,50 kr exkl. pant.
Spendrups nominerat till Årets Cirkulära Initiativ för återvinning av kolsyra12.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Sedan augusti i år är Spendrups självförsörjande på kolsyra till 50 procent efter en investering på 32 miljoner. En ny kolsyreåtervinningsanläggning fångar upp kolsyra från jäsningsprocessen vid öltillverkningen som sedan används för att tillverka nya drycker. Satsningen är nu ett av tre nominerade till Årets Cirkulära Initiativ som delas ut på Återvinningsgalan i Stockholm 28 november.
Spendrups förlänger partnerskapet med SHL och SDHL till 20305.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Några veckor in i hockeysäsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att Spendrups har förlängt sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum