Linn Sjöström uttagen att döma OS i Paris 2024

Efter imponerande insatser vid de europeiska OS-kvalen i Baku och världskvalen i Istanbul, har Linn Sjöström blivit en av de 50 domare som kommer att döma på OS i Paris i sommar. Ett bevis på Linns dedikation till brottningen.

Bild från UWWs hemsida på Linn Sjöström

Linns resa inom brottningen började i hemklubben Husum, där hon själv var aktiv brottare innan en skada satte stopp för hennes karriär på mattan. Istället valde hon att bli domare, och har sedan dess stigit i graderna internationellt.

Efter att ha genomfört sin första internationella kurs i Aten 2015, blev Linn uttagen till att döma ungdoms-OS i Buenos Aires 2018. Hon dömde också vid sitt första senior-VM i Belgrad 2023. Linns flytt till Göteborg och medlemskapet i ÖIS har ytterligare stärkt hennes utveckling och hon berättar att hon har fått ovärderligt stöd från klubben och sitt arbete, vilket har möjliggjort hennes framsteg som domare.

En längre intervju med Linn kommer att publiceras i nästa vecka.

Svenska Brottningsförbundet gratulerar Linn och är stolta över att ha henne som representant för Sverige vid OS 2024.

Bild från UWWs hemsida på Linn Sjöström

Malmgren Guld i Ungern - Toppform inför OS7.6.2024 22:27:05 CEST | Pressmeddelande

Jonna Malmgren bekräftar ännu en gång sin plats bland världens bästa brottare genom att vinna den sista rankingtävlingen i Ungern inför sommarens Olympiska Spel i Paris. I en imponerande final besegrade hon 19-åriga Antim från Indien, rankad åtta i världen i samma viktklass, med stabila 4-0 i poäng. Jonna styrde matchen med kontroll från start till slut, vilket markerar en imponerande revansch efter förlusten mot samma motståndare på världsmästerskapen förra året.