Einar Mattsson under Järvaveckan

Årets upplaga av Järvaveckan är i full gång. Einar Mattsson, som också är partner och medgrundare till Järvaveckan, närvarar på plats under veckan i möten, på seminarier och i en avtackning.

Människor i skugga på Järvaveckan
Foto: Erika Norell/Einar Mattsson

På Spånga IP kommer flera medarbetare att delta, såsom:

Fastighetschef Martin Fors deltar i seminarium tillsammans med Mamma United lördag 1/6 klockan 15:00-15.45 kring filmen ”Vad händer om alla bara drar ?”.  Ett samtal om ansvar och framtidstro.

Vd för Einar Mattsson Byggnads AB och Einar Mattsson Projekt AB, Peter Svensson, deltar i avtackningen av alla partners på lördag 1 juni klockan 13.45 på huvudscenen.

Einar Mattsson har inget eget tält eller yta i år. Vi överlät våra platser till Mamma United som driver verksamhet för mammor i bland annat Hjulsta.

Läs mer om Mamma Untied på Järvaveckan och deras verksamhet här

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson-sfären Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter. Koncernen är bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar drygt 14 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook

”Ett Einar Mattsson-hus är byggt med omsorg och av kunniga hantverkare” — fredagsporträttet med Leif Larsson14.6.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Efter 37 år på Einar Mattsson tänker trä-hantverkaren Leif Larsson nu sluta ställa väckarklockan. Det är dags att gå i pension efter att ha arbetat under tre generationer i den familjeägda koncernen Einar Mattsson. Arbetet med trästommen på befintlig byggnad i kvarteret Råttan sköt upp pensionen ett tag, men i juni är det dags att ägna mer tid för familj, hus och alla fordon.

Hur Einar Mattsson forskar kring mer hållbara fastigheter på KTH Dig-IT Lab5.6.2024 05:54:00 CEST | Nyheter

Einar Mattsson kommer i närtid att starta ett projekt tillsammans med EQUA för att utveckla energiberäkningsmodeller. Fastighetskoncernen Einar Mattsson äger 102 fastigheter från olika tidsepoker – och har därför många tekniska installationer att testa olika modeller på – vilket blir en väldigt bra testplattform för båda parter. Einar Mattssons motiv till att delta är för att minska klimatpåverkan.

”Jag gillar att hjälpa människor så vardagen fungerar bättre” — fredagsporträttet med Jonas Nylén31.5.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

En kampsportande före detta besiktningsman som varit schackspelare. Så kan vi beskriva fastighetstekniker Jonas Nylén. Han är ganska ny i Einar Mattsson-koncernen och uppskattar både kunskapsbredden och den trevliga kulturen. Spårskruvmejseln är en klar favorit bland verktygen i det dagliga. Lär känna Jonas lite mer i dagens fredagsporträtt från Einar Mattsson: