Ledarskapsbyte på Yamaha Motor Scandinavia

Christopher Sjöblom

Yamaha Motor Scandinavia (YMSCA), ansvarig för Yamaha-verksamheten i Sverige, Norge, Danmark, Grönland, Island och Färöarna, meddelar att Michael van Zomeren från och med 1 juli 2024 kommer att sluta som Country Manager för Skandinavien. Michael återvänder, efter att ha lett företaget framgångsrikt under de senaste sex åren, till Yamaha Motors huvudkontor i Nederländerna för ett nytt uppdrag som ännu inte har gjorts offentligt.

Samtidigt kommer Christopher Sjöblom att efterträda Michael van Zomeren som Country Manager. Christopher Sjöblom, för närvarande president för Yamahas marinfabrik, Inha Works Ltd. i Finland, har en lång karriär på Yamaha Motor Scandinavia som avdelningschef Marine och divisionschef Marine mellan 2016 och 2021.

Michael van Zomeren:
”Jag är mycket tacksam för det stöd jag fått under min tid på Yamaha Motor Scandinavia med ett fantastiskt Yamaha-team och ett fantastiskt nätverk av dedikerade Yamaha-återförsäljare. Jag är övertygad om att Yamaha kommer att fortsätta att blomstra i Christophers mycket kapabla händer”

Christopher Sjöblom:
”Jag är glad och hedrad över att få denna fantastiska möjlighet och ser samtidigt fram emot att fortsätta Michaels fantastiska arbete på Yamaha Motor Scandinavia”

Om Christopher Sjöblom
Christopher Sjöblom har över två decennier av erfarenhet inom den marina industrin med olika befattningar inom tillverkning, projektledning och affärsutveckling både i Norden och internationellt. Han har arbetat med kända företag som Yamaha, Nautor's Swan, North Sails och Buster. Sedan april 2021 har han varit VD för Inha Works Ltd., en del av Yamaha Motor Group, där han övervakar affärsverksamheten för Buster, Yamarin och Cross-båtar. Christopher är bosatt i Stockholm.