Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.

Den 25 mars är det premiär för filmade podden ”Sportbladet Allsvenskan”, som leds av Oskar Kiisk, programledaren som nyligen värvats till Sportbladet. Nya avsnitt släpps tre gånger i veckan och redaktionens ambition är att ge lyssnarna en känsla för vad som händer i klubbarna, men också en inblick i spelarnas liv och hur supporterkulturen kring de olika lagen ser ut. I podden lyfts både spelare som är aktiva nu och legendarer från förr.
– Det ska bli fantastiskt roligt att leda arbetet med Sportbladet Allsvenskan. Jag vill samla spelare, ledare, supportrar och experter i en härlig mix som tilltalar både de mest inbitna fanatikerna och de nyare följarna av världens finaste fotbollsliga, säger Oskar Kiisk.
Vid sin sida kommer han att ha Silly-experten Daniel ”Disco” Kristoffersson, och Sportbladets övriga allsvenskan-profiler; Per Bohman, Simon Bank, Malin Wahlberg, Linn Nordström, Makoto Asahara, Johan Flinck och Michael Wagner.
– Det känns som ett perfekt läge att växla upp med poddarna med tanke på hur stort tryck det är inför den allsvenska premiären och att intresset för silly-nyheter bara fortsätter att öka för varje år, säger Sportbladet-profilen Daniel ”Disco” Kristoffersson.
I momentet Fråga Disco kommer lyssnarna ha chansen att ställa egna frågor, som sedan lyfts i programmet.
Det kommer också att myllra av externa gäster som ger lyssnarna exklusiv inblick i vad som händer även utanför fotbollsplanen.
– Det ska bli oerhört kul att ta vår älskade allsvenska på lika stort allvar i ljudformat som vi länge gjort med självklarhet i text och video. Här blir det både seriöst snack och jäkligt kul, säger Aftonbladets poddchef Niklas Ornerud.
Det här är första steget i Sportbladets stora nysatsning på ljud. Under 2024 ska Sportbladets poddsatsning att ett rejält ansiktslyft.
– Vi har framgångsrikt byggt Sportbladet Daily till Sveriges största nyhetspodd inom sport och jobbat fram Tvodden Hockeymorgon ihop med Dobb. Nu satsar vi stort på våra övriga poddar. Det blir spännande att börja med att utveckla Sportbladet Allsvenskan, säger sportchef Magnus Herbertsson.
Nya avsnitt av Sportbladet Allsvenskan släpps tre gånger i veckan: Måndagar (live på Sportbladet och Youtube), tisdagar samt fredagar.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niklas Ornerud, chef Aftonbladet podd. Telefon: 070-676 24 99. E-post: niklas.ornerud@aftonbladet.se,
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderKommunikationschefSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
Så fick 1 000 säljare Schibsted på rätt kurs17.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted firar 20 år med Sales Academy – en utbildningssatsning som format bolagets säljkultur och fram till idag utvecklat över 1 000 medarbetare i Sverige och Norge. Det som började som en säljutbildning 2005 har vuxit till en del av Schibsteds DNA – och en viktig framgångsfaktor i en marknad som aldrig står still.
Ebba Bonde blir visuell redaktionschef på SvD12.11.2025 11:10:02 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet stärker sin satsning på visuell journalistik och inrättar en ny tjänst som visuell redaktionschef med övergripande ansvar för SvD:s visuella journalistik och uttryck. Tjänsten tillsätts av Ebba Bonde, som tillträder den 5 januari 2026.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum