Träffa Hanna Gedin i Simrishamn!

Hanna Gedin, Vänsterpartiets andranamn i EU-valet, möter väljare, besöker Skillinge Fisk och medverkar i politiskt samtal på Österlens museum.

Media inbjuds att medverka, möjlighet för enskild intervju finnes.

Hanna Gedin, Nooshi Dadgostar och Jonas Sjöstedt. Jonas (Umeå) är förstanamn på Vänsterpartiets EU-lista, Hanna (Malmö) är tvåa. Agnes Stuber Vänsterpartiet

Tider fredag 7 juni

13.00 - 14.00 Möta väljare, Vänsterpartiets tält intill Rådhuset vid Stortorget

14.20-15.20 Verksamhetsbesök Skillinge fisk impex med VD Kristian Ekström

16.00 - 17.30 Österlens museum - Salen 3 vån. Hanna inleder om EU-valet och svarar på frågor. Öppet för allmänheten.

För bokning och kontakt, se nedan.

Jämlika samhällen är en förutsättning för alla människors frihet. Det är när vi tillsammans ser till att välfärden och samhället ställer upp för oss alla och envar som vår individuella frihet växer. Inom sjukvården innebär det drift i egen regi för att säkra en jämlik tillgång till god vård. Bäst vård får man om patienternas behov får styra och låter skattepengarna finansiera verksamheten istället för att gå till vinster för välfärdföretagen. Sänkta avgifter för biljetter till ett modernt järnvägsnät, ett utbyggt nät av stadsbussar och regionala busslinjer som binder ihop hela regionen är Vänsterpartiets vision. Fri kollektivtrafik är framtiden! Vänsterpartiet vill bygga ett Skåne för alla – inte bara för de rikaste.