Jacob Stenblom ny förhandlingschef på Innovationsföretagen

Jacob Stenblom, idag arbetsrättsjurist på Almega, har utsetts till ny förhandlingschef för Innovationsföretagen.

Jacob Stenblom

– Vi är mycket glada över att kunna välkomna Jacob Stenblom som förhandlingschef. Vårt arbete med att vara ett bra och relevant stöd i arbetsgivarfrågor för våra medlemsföretag får nu ytterligare energi och kraft. Med hans omfattande erfarenhet av förhandlingsarbete inom Almega och näringslivet, kommer vi att kunna fortsätta skapa stort värde för våra medlemmar, säger Elin Lydahl, förbundsdirektör på Innovationsföretagen.

Jacob är utbildad jurist och har lång erfarenhet av att jobba som förhandlare både på Almega och bolag. Han har under de fyra senast åren jobbat på Almega med fokus på Innovationsföretagens medlemmar och Innovationsavtalet.

– Jag ser väldigt mycket fram emot att tillträda rollen som förhandlingschef och fortsätta verka för att Innovationsföretagens medlemmar ska ha konkurrenskraftiga kollektivavtal och få bästa möjliga stöd i arbetsgivarfrågor, säger Jacob Stenblom.

Jacob Stenblom efterträder Kajsa Eldin som tillträder nytt ännu ej offentliggjort uppdrag. Jacob tillträder rollen som förhandlingschef 1 september.