Julien Magic kommer till Hamburger Börs - en av Sveriges största magiker genom tiderna

Julien Dauphin, med shownamnet Julien Magic, är den omtalade och prisade magikern som gjort internationell succé. Med miljontals följare på sociala medier och miljarder visningar årligen, fascinerar han sin publik med osannolika illusioner. Den 15 november kliver pionjären, som tog magin från gatan till scenen, in på Hamburger Börs med sin nya magiska föreställning, Julien Magic – The show.

Sammanlagt har Julien Magic närmare 15 miljoner följare på sociala medier. En spektakulär siffra som visar på det stora intresset för hans magi. Sedan början av 2000-talet har Juliens karriär haft en spikrak bana uppåt där han gjort allt från shower, till konstinstallationer och mer därtill.

- Det är en dröm som går i uppfyllelse, att få komma hem till Sverige och göra min show.

Därför vill jag ta med publiken på min magiska resa med street magic från gatorna i Paris och Los Angeles till Hamburger Börs anrika scen. Min vision har alltid varit att med hjälp av illusioner sprida hopp och visa att inget är omöjligt, säger Julien Dauphin, illusionist och magiker.

Nu står det klart att Julien Magic tar över Hamburger Börs scen från 15 november fram till årsskiftet. Denna period av året kopplas ofta till en magisk tid och därför tar Hamburger Börs ett passande beslut av underhållning, just magi. Showens regi och manus skapas av skådespelaren och komikern Olle Sarri. Vid sin sida har Olle även den prisbelönta Tilde Björfors, en av grundarna till Cirkus Cirkör. Dessutom medverkar internationellt erkända gästartister för att skapa en oförglömlig upplevelse.

- Att få hem en av våra få svenska världsstjärnor och att publiken nu får chans att uppleva otroliga saker i våra 200-åriga lokaler känns väldigt stort, säger Peter Bengtson, arenachef och producent på Hamburger Börs.

Under en och en halv timme kommer publiken att få bevittna något som aldrig tidigare har skådats på en svensk scen. Showen kommer att innehålla allt från street magic på nära håll till mentalism, visuella cirkusnummer, stora spektakulära illusioner, svävningar och drömlika special effekter. När publiken går ut från Hamburger Börs efter showen är förhoppningen att även de känner att allt är möjligt.

Biljetterna släpps den 13 juni på Showtic.se

Spelperiod 15 november – 20 december

För mer information, besök  https://www.hamburgerbors.se/.

För pressbilder, klicka här.

Har du vidare frågor eller önskar intervjua Julien Magic? Vänligen kontakta:
Hanna Källerteg, presskontakt Bindefeld Kommunikation

Mail: hanna@bindefeldkommunikation.se

Positivt rörelseresultat för första kvartalet3.5.2024 09:39:59 CEST | Pressmeddelande

Vi inleder 2024 enligt förväntningarna med ett positivt rörelseresultat. Vår starka produktionsportfölj inom teater och musikal fortsätter att gå mycket bra och inleder året starkt samtidigt som våra eventbolag under kvartalet genomfört flertalet större projekt och presterar fortsatt ett mycket fint resultat. Parallellt har vi lanserat vårt egenutvecklade koncept SLiCE som hade premiär i Göteborg den 8 mars. Våra affärsområden som verkar inom restaurangsegmentet märker däremot av konjunkturläget med lägre beläggning och ökat kostnadsläge.