Juniorkronorna/Team 20 spelar World Junior Summer Showcase i Plymouth, USA, 24 juli-5 augusti

Magnus Hävelid, förbundskapten för Juniorkronorna/Team 20 har tagit ut truppen som ska samlas för träningsläger och World Junior Summer Showcase i Plymouth, USA, 24 juli-5 augusti.

– Det känns väldigt spännande att få åka iväg med den här gruppen till USA och starta upp säsongen i Plymouth. Vi har med oss ett gäng spelare som spelade JVM ifjol, en hel del ansikten som vi fick lära känna under Team 19-samlingarna i våras och ett gäng som spelade U18-VM i våras. Det blir också första turneringen med den nya ledarstaben och ett viktigt tillfälle för oss att börja hitta vårt samarbete i skarp matchmiljö, säger Magnus Hävelid, förbundskapten för Team 20-landslaget.

TRUPPEN

Se bifogad pdf för mer detaljer. Klubbadresser i pdf är gällande vid kallelsetillfället och är med reservation för ändring.

Målvakter

26 Noel Nordh
27 David Granberg

PROGRAM

Tider angivna i svensk tidszon. Se bifogad pdf för mer information (där är lokal tid angiven).

Söndag 28 juli
22.00 Sverige–USA Blå USA Hockey Arena

Måndag 29 juli
22.00 Sverige–USA Vit USA Hockey Arena