Småkronorna samlas för läger på Bosön och i Enköping 26–30 juli

Thomas Paananen, förbundskapten för Småkronorna/Team 18, har tagit ut truppen som samlas för träningsläger och internmatcher i Enköping, 2630 juli. Detta är även grunden för truppen till Hlinka Gretzky Cup i Kanada 31juli–12 augusti.

– Äntligen får vi dra i gång säsongen. Det blir en bra start för oss med ett antal dagar på Bosön och sedan i Enköping, där vi får chansen att träna riktigt bra. Vi har tagit ut 46 spelare och det är stor konkurrens om platserna till laget som ska åka över till Kanada och Hlinka Gretzky Cup. Vi har sex landslagsdebutanter med oss, som får chansen att visa upp sig efter starka prestationer under våren. Jag tycker att truppen har spets över hela banan och jag ser fram emot att få jobba med den här gruppen, säger Thomas Paananen, förbundskapten för Småkronorna.

Efter fem dagars träningsläger, som inleds med tester på Bosön, tar Thomas ut truppen som ska åka på säsongens första turnering, Hlinka Gretzky Cup i Edmonton, Kanada, 31 juli-12 augusti.

Målvakter

Leo Sundqvist
Theo Östberg
Hugo Östberg