Sportbladet och SHL förlänger partnerskap
Sportbladet och SHL förlänger sitt långa partnerskap med ytterligare tre säsonger. Sportbladet fortsätter därmed som en av ligans huvudpartners och samarbetet fördjupas på den digitala sportarenan.

Partnerskapet mellan Sportbladet och hockeyligan är ett av de äldsta i Sverige, dåvarande Elitserien och Aftonbladet inledde partnerskapet redan i början av 1960-talet.
SHL-klubbarna är spridda över hela landet – från Luleå i norr till Malmö i söder, och ligan befinner sig i sportens absoluta toppskikt med ett högt intresse över hela säsongen. Både sett till publikmängd och medialt. En fjolårssäsong med drygt 2.5 miljoner besökare på arenorna visar att intresset för svensk hockey är betydande.
Samarbetet omfattar exponering av Sportbladets varumärke i SHL-arenorna, gemensamma marknadsaktiviteter och annan relevant kommersiell aktivering från både SHL och Sportbladet i ett nära partnerskap.
– Vi är mycket glada att kunna förlänga vårt marknadsavtal med SHL. Det bygger vår produkt och ger oss större möjligheter framåt att ge våra användare bra innehåll och våra annonsörer en stark och tydlig koppling till hockey, säger Magnus Herbertsson, Sportchef på Aftonbladet och ansvarig för affärsområdet Sportbladet.
Konkret innebär samarbetet bland annat att Sportbladet får tillgång till SHL:s statistiktjänst, möjlighet till mer unikt innehåll, riktade marknadsaktiviteter i arenorna och gemensamma kampanjer i respektive kanaler.
– Långsiktiga samarbeten är oerhört viktiga för oss på SHL och med Aftonbladet har vi haft en partnerrelation ända sedan 1997, därför är det extra roligt att nu kunna berätta att vi förlängt samarbetet med ytterligare tre år. Vi ser en hel del nya och innovativa initiativ från Aftonbladets sida där de till exempel sände vår gemensamma upptaktsträff med Svenska damhockeyligan, SDHL, men även satsningen på Hockeymorgon som är ett utmärkt tillskott för hockeyintresserade, säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Magnus Herbertsson, sportchef och stf ansvarig utgivare för Sportbladet. Telefon: 070-610 23 62. E-post: magnus.herbertsson@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Sportbladet – den rosa världen
Sportbladet är Sveriges största nyhetsdestination för sport i alla kanaler och en viktig del av Aftonbladet. Den sportintresserade publiken är en prioriterad målgrupp bland Aftonbladets fyra miljoner dagliga läsare och tittare. Varje dag bevakar Sportbladet de största nyheterna i sportens värld och levererar de skarpaste analyserna och och de mest engagerande intervjuerna och reportagen. Sportbladet har ett 40-tal medarbetare och verksamhet dygnet runt. Genom att satsa på nyheter, live-rapportering och video bygger Sportbladet en starkt relation med läsarna. Sportbladet kom ut första gången i maj 2000 och har genom åren gett Aftonbladet en unik position inom sport.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
Så fick 1 000 säljare Schibsted på rätt kurs17.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted firar 20 år med Sales Academy – en utbildningssatsning som format bolagets säljkultur och fram till idag utvecklat över 1 000 medarbetare i Sverige och Norge. Det som började som en säljutbildning 2005 har vuxit till en del av Schibsteds DNA – och en viktig framgångsfaktor i en marknad som aldrig står still.
Ebba Bonde blir visuell redaktionschef på SvD12.11.2025 11:10:02 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet stärker sin satsning på visuell journalistik och inrättar en ny tjänst som visuell redaktionschef med övergripande ansvar för SvD:s visuella journalistik och uttryck. Tjänsten tillsätts av Ebba Bonde, som tillträder den 5 januari 2026.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum