Schibsted

Sportbladet och SHL förlänger partnerskap

Dela

Sportbladet och SHL förlänger sitt långa partnerskap med ytterligare tre säsonger. Sportbladet fortsätter därmed som en av ligans huvudpartners och samarbetet fördjupas på den digitala sportarenan.

Sportbladet och SHL, Svenska Hockeyligan, förlänger sitt partnerskap ytterligare tre år. Foto: Bildbyrån/SHL
Sportbladet och SHL, Svenska Hockeyligan, förlänger sitt partnerskap ytterligare tre år. Foto: Bildbyrån/SHL

Partnerskapet mellan Sportbladet och hockeyligan är ett av de äldsta i Sverige, dåvarande Elitserien och Aftonbladet inledde partnerskapet redan i början av 1960-talet.

SHL-klubbarna är spridda över hela landet – från Luleå i norr till Malmö i söder, och ligan befinner sig i sportens absoluta toppskikt med ett högt intresse över hela säsongen. Både sett till publikmängd och medialt. En fjolårssäsong med drygt 2.5 miljoner besökare på arenorna visar att intresset för svensk hockey är betydande.

Samarbetet omfattar exponering av Sportbladets varumärke i SHL-arenorna, gemensamma marknadsaktiviteter och annan relevant kommersiell aktivering från både SHL och Sportbladet i ett nära partnerskap.

– Vi är mycket glada att kunna förlänga vårt marknadsavtal med SHL. Det bygger vår produkt och ger oss större möjligheter framåt att ge våra användare bra innehåll och våra annonsörer en stark och tydlig koppling till hockey, säger Magnus Herbertsson, Sportchef på Aftonbladet och ansvarig för affärsområdet Sportbladet.

Konkret innebär samarbetet bland annat att Sportbladet får tillgång till SHL:s statistiktjänst, möjlighet till mer unikt innehåll, riktade marknadsaktiviteter i arenorna och gemensamma kampanjer i respektive kanaler.

– Långsiktiga samarbeten är oerhört viktiga för oss på SHL och med Aftonbladet har vi haft en partnerrelation ända sedan 1997, därför är det extra roligt att nu kunna berätta att vi förlängt samarbetet med ytterligare tre år. Vi ser en hel del nya och innovativa initiativ från Aftonbladets sida där de till exempel sände vår gemensamma upptaktsträff med Svenska damhockeyligan, SDHL, men även satsningen på Hockeymorgon som är ett utmärkt tillskott för hockeyintresserade, säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL.


För ytterligare information, vänligen kontakta:
Magnus Herbertsson, sportchef och stf ansvarig utgivare för Sportbladet. Telefon: 070-610 23 62. E-post: magnus.herbertsson@aftonbladet.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Sportbladet och SHL, Svenska Hockeyligan, förlänger sitt partnerskap ytterligare tre år. Foto: Bildbyrån/SHL
Sportbladet och SHL, Svenska Hockeyligan, förlänger sitt partnerskap ytterligare tre år. Foto: Bildbyrån/SHL
Ladda ned bild

Sportbladet – den rosa världen

Sportbladet är Sveriges största nyhetsdestination för sport i alla kanaler och en viktig del av Aftonbladet. Den sportintresserade publiken är en prioriterad målgrupp bland Aftonbladets fyra miljoner dagliga läsare och tittare. Varje dag bevakar Sportbladet de största nyheterna i sportens värld och levererar de skarpaste analyserna och och de mest engagerande intervjuerna och reportagen. Sportbladet har ett 40-tal medarbetare och verksamhet dygnet runt. Genom att satsa på nyheter, live-rapportering och video bygger Sportbladet en starkt relation med läsarna. Sportbladet kom ut första gången i maj 2000 och har genom åren gett  Aftonbladet en unik position inom sport.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye