Lidl Sverige

Lidl Sverige bäst på frukt och grönt enligt Novus

Dela

Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är bäst på frukt och grönt. Det framgår av en färsk undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom frukt och grönt.

Novus har på uppdrag av Lidl Sverige tillfrågat svenska konsumenter vilken av de stora dagligvarukedjorna som har bäst kvalitet och pris på frukt och grönt. Lidl Sverige får de högsta betygen i undersökningen.

Topp 5 – Frukt och grönt - pris vs kvalitet:*                                   

Dagligvarukedja 

Pris och Kvalitet   
Totalbetyg   
Index
Pris och kvalitet
1. Lidl 3,89 72,3
2. ICA Maxi 3,74 68,5
3. ICA Kvantum 3,71

67,8

4. Coop Stora 3,69

67,3

5. Willys 3,68

67,0

- Vi är otroligt stolta och glada över det fina resultatet från Sveriges konsumenter. Att två av tre svenska konsumenter anser vårt erbjudande inom frukt och grönt har en hög prisvärdhet är ett mycket gott betyg. Betyget inspirerar oss att fortsätta utveckla vårt sortiment, säger Robert Stekovic, marknads- och inköpsdirektör på Lidl Sverige.

* Novus genomförde en undersökning på uppdrag av Lidl Sverige under 6 – 13 mars. Under undersökningen genomfördes 3 592 intervjuer.

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye