SM i Tyngdlyftning i Vinslöv den 5-7 Juli 2024

Fredagen den 5 juli till och med söndagen den 7 juli gör Sverigeeliten upp om SM-medaljerna i Vinslöv. Lyftare från hela landet samlas för att tävla i Sparbankshallen. Titta i startlistorna så ser du lyftare som representerar föreningar i ert närområde.

Hemmalyftaren Daniela Gherman, Sörby BoIS, är en av storstjärnorna. Hon tävlar i damernas 64 kg-klass. Foto: Per Wiklund

Svenska Tyngdlyftningsförbundet och Sörby BoIS arrangerar SM i Sparbankshallen på Vannebergavägen i Vinslöv. Här kommer du kunna följa Sveriges bästa tyngdlyftare kämpa om SM-medaljerna under tre spännande dagar. Alla klasser sänds live på Svenska Tyngdlyftningsförbundets youtubekanal.

- Sörby BoIS är en anrik förening med engagerade medlemmar. Det ska bli riktigt spännande att följa SM-tävlingarna som de arrangerar i helgen. Många av landets stora lyftarstjärnor är på plats så kom och titta i Sparbankshallen eller följ tävlingarna via webb-TV, säger Svenska Tyngdlyftningsförbundets generalsekreterare Sebastian Nurmi.

En av Sveriges bästa lyftare just nu är hemmahoppet, Daniela Gherman (Sörby BoIS). Hon tävlar i damernas 64 kg-klass. Titta i startlistorna så ser du lyftare som representerar föreningar i ert närområde.

Ackreditering och fria bilder finns att få, maila önskemål till office@tynglyftning.org

Tidschema

Tävlingarna är uppdelade i olika klasser och tider för start varierar beroende på viktklass.

Fredag 5 juli

• Damer klass 45-59 kg