Så spelas Svenska Cupen Ungdom 2024

Under två helger i höst, 28-29 september och 12-13 oktober, är det dags för Svenska Cupen Ungdom på tre olika ställen i landet. Regionala U19-lag och nationella U17-lag möts i flera matcher, för att tidigt på säsongen kunna spela ihop sig och få bra utmaningar mot olika motståndare. Perfekt för att förbereda sig inför kommande säsong!

Svenska Cupen Ungdom spelas i Nässjö, Stockholm och Edsbyn

Falu BS
Sandvikens AIK

Om Svensk bandy

Svenska Bandyförbundet är ett oberoende specialförbund inom Riksidrottsförbundet och har till uppgift att främja och administrera den organiserade bandyn i Sverige, och att företräda den internationellt. Svensk bandy har 53 000 medlemmar i 157 föreningar. Svensk bandy är förebilder på den internationella spelplanen - vi har sex landslag varav fem är regerande världsmästare. Nya stjärnor tänds varje dag, samtidigt som alla är välkomna inom svensk bandy.