Stort intresse inför Bandis Skridskokul-premiär

Svenska Bandyförbundet är stolta över att meddela att den allra första upplagan av Bandis Skridskokul har fått ett fantastiskt mottagande. Inför premiärsäsongen har det sålts 2 370 startkit, vilket är en mycket stark start. Dessutom har 41 klubbar runt om i landet valt att ansluta sig till projektet, vilket visar på ett stort engagemang och intresse.

Bandis är superduperglad över att så många barn kommer att vara med på Bandis skridskokul

Snöharen Bandis är Svenska Bandyförbundets maskot. Hon introducerades för bandysverige under Bandyfinalerna i våras och sedan dess har hon fått massor av kärlek från stora och små runt om i hela landet.

Bandis har en hemsida där man kan läsa sagan om Bandis, lyssna på hennes egen låt Skridskokul (som även finns på Spotify) samt anmäla sig till Bandis Skridskokul.

Premiär för Bandis Skridskokul

Till hösten och vintern startar Bandis Skridskokul (tidigare Skridskokul) där syftet är att introducera fler barn till skridskoåkning och bandy på ett lekfullt och inkluderande sätt.

Det är i nuläget 41 bandyklubbar anslutna och 2730 startkit, innehållande tröja, vattenflaska och bandyklubba, är beställda från förbundets partner KOSA Sport.

Projektledaren för Bandis, Alexander Mayborn, är mycket nöjd med responsen:

– Att se så många barn och klubbar vilja vara en del av premiären för Bandis Skridskokul är verkligen fantastiskt. Det bekräftar att vi har skapat något som många tycker är både roligt och viktigt.

Med detta stora intresse ser Svenska Bandyförbundet och Bandis fram emot en säsong där barn över hela Sverige får möjlighet att ta sina första skär på isen och uppleva glädjen med bandy.

Bandis logotyp