Consid hyllas av unga – en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

IT-företaget Consid har ännu en gång hamnat högt på listan över populära arbetsgivare bland unga vuxna i Sverige. Consid syns i toppen på listan över mest attraktiva arbetsplatser inom IT, och även för Civilingenjörer.

Peter Hellgren, vd på Consid.

– Vi är otroligt stolta över att de unga i Sverige fortsätter välja Consid som en av de mest attraktiva arbetsgivarna. Vi har under 10 år varit i toppen bland it-företagen men att nu även återfinnas på en andra plats för Civilingenjörer är självklart otroligt roligt. Utmärkelsen är ett tydligt bevis på vårt engagemang för att skapa en dynamisk, inkluderande och stödjande arbetsplats där unga talanger kan växa, säger Peter Hellgren, vd på Consid.

Det är Karriärföretagen som årligen genomför en omröstning bland 22 000 studenter i syfte att ta fram de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige inom kategorierna: Ekonomi, it, Civilingenjörer, Högskoleingenjörer, jurister, samhällsvetare och mäklare.

Consid har under de senaste 10 åren blivit utsedda till Karriärföretag och funnits med på listan över Sveriges mest attraktiva arbetsgivare inom it. I år är första året bolaget även återfinns på listan för Civilingenjörer.

I både kategorin ”IT 1–4 år” och ”Civilingenjörer 5–8” kammade Consid hem andraplatsen.

– Ett resultat som detta motiverar oss till att fortsätta utvecklas och utmana oss själva för att hela tiden bli bättre. Vi vill ge nästa generations IT-experter de bästa möjligheterna att utvecklas och verkligen göra skillnad, säger Peter Hellgren.

De som deltog i omröstningen för Young Professionals är mellan 25 och 35 år, hade tagit en akademisk examen under de senaste ett till åtta åren och nyligen inlett sin yrkeskarriär.

Om oss

Consid är ett av landets snabbast växande it-företag och är verksamt inom digitalisering, management och kommunikation, med närmare 2 000 anställda fördelade på ett 40-tal kontor i Sverige och utlandet. 2023 omsatte bolaget 2,6 miljarder kronor.