Omnicom anordnar Media Days Week i Stockholm: Ledande medieföretag samlas för att inspirera och innovera

Omnicom Media Group Sverige är stolta över att tillkännage lanseringen av deras allra första Omnicom Media Days Week, ett veckolångt evenemang utformat för att inspirera, utmana och stärka samarbetet mellan ledande medieorganisationer och Omnicoms team. Från den 23 till och med den 27 september kommer Omnicoms kontor i Stockholm att fungera som en innovationshub och kreativ energikälla där mediejättar från olika plattformar och branscher samlas för att utforska framtidens mediesamarbeten och driva exceptionella resultat för kunder.
Representanter från några av de mest inflytelserika medieföretagen, som listas nedan, kommer att delta i evenemanget:
Aller Media
Schibsted Sverige
Amazon Ads
Acast
Bauer Media
Viaplay Group
Spotify Advertising
JCDecaux
Ocean Outdoor Sweden
Clear Channel Sweden
Google Sweden
Warner Bros. Discovery
TV4
Filmstaden
Meta Sweden
Snapchat
TikTok for Business
Bonnier News
En vecka av inspiration och utmaningar
Omnicom Media Days Week kommer att erbjuda en unik möjlighet för Omnicoms team att engagera sig direkt med dessa medieledare, fördjupa samarbeten och inspirera till nya, innovativa lösningar. Varje dag kommer att innehålla presentationer och utmaningar som är utformade för att främja öppen dialog, kreativitet och problemlösning kring det ständigt föränderliga medielandskapet.
"På Omnicom tror vi att det bästa arbetet sker när vi ständigt utmanas och inspireras av de runt omkring oss", säger Emanuel Falsen, Chief Growth Officer på Omnicom Sverige. "Genom att samla en så mångsidig grupp av medieledare strävar vi efter att tänja på gränserna, väcka nya idéer och i slutändan leverera mer kraftfullt arbete för våra kunder."
Kontakter
Giselle AlmonacidMarketing Director
Tel:0731480950Giselle.almonacid@omnicommediagroup.comJosefine BergmanClient Manager and Marketing Manager
Tel:0732378119josefine.bergman@omd.comBilder
7 byråer, en gemenskap.
Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2023) som verkar på ett globalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring. Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang, expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrorna tala till kunderna. Omnicom består av de sju prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN och Drum - alla med sin egen inriktning och expertis inom marknadsföringslandskapet.
Följ Omnicom Media Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Omnicom Media Group
TRKKN växlar upp i Sverige som Omnicoms spets inom Analytics, CRO och MarTech21.11.2025 10:33:22 CET | Pressmeddelande
TRKKN, ett bolag inom Omnicom Media Group och en viktig partner till Google globalt, har utsett Evelina Jörhov till Head of TRKKN Sverige. Teamet arbetar i dag med CRO, MarTech, analys, datastrategier, Cloud och AI-lösningar där de stärker TRKKNs kapacitet i Norden och gör det möjligt för annonsörer att optimera sin marknadsföring och datainfrastruktur för skalbar och mätbar tillväxt.
Hållbarhetskampanj placerar OMD Sverige bland topp fem byråer i världen27.10.2025 11:17:35 CET | Pressmeddelande
OMD Sverige är nominerade i fyra kategorier i Festival of Media Cause Campaign Awards med kampanjen “Deal with the Trash” för McDonalds. Därmed placerar sig OMD bland världens topp 5 byråer
Omnicom certifierar sina team i Acast Ads Academy – första podcastcertifieringen i branschen29.9.2025 13:43:59 CEST | Pressmeddelande
För Omnicom är kontinuerlig kompetensutveckling avgörande för att ligga i framkant i en snabbt föränderlig medievärld. När Acast nu lanserar Ads Academy, den första certifieringen inom podcastannonsering, blev Omnicom först ut i Norden att certifiera sina team.
Omnicom först i Norden med unik retail media-kampanj för NIVEA1.9.2025 15:06:03 CEST | Pressmeddelande
NIVEA tar täten i nästa generations marknadsföring genom ett unikt kampanjsamarbete med Omnicom och flera av Sveriges främsta retail media-aktörer. Den nya 360-kampanjen, som omfattar både fysiska butiker och digitala kanaler, signalerar starten på vad branschen kallar den tredje vågen inom media, där konsumentresan blir helt sömlös och datadriven.
PHD vinner medieuppdraget för Kavli – ska accelerera tillväxtresan23.4.2025 11:13:37 CEST | Nyheter
PHD Media, en del av Omnicom, har vunnit uppdraget som ny strategisk mediebyrå för Kavli i Sverige. Samarbetet omfattar bland annat varumärkena Kavli, Johnny’s och Eriks Såser, och innefattar insikter och analys, strategi, medieplanering och medieköp. Kavli, en av Sveriges mest anrika livsmedelskoncerner, har höga ambitioner för tillväxt under de kommande åren. – Vi valde PHD eftersom de visade en djup förståelse för vår affär även utanför det som traditionellt rör en mediabyrå. Framförallt uppskattade vi att de inkorporerade hur de tänker kring den fysiska butiken och retail media som en del av den totala marknadsstrategin. Genom att kombinera djupa insikter i medielandskapet med en strategisk helhetssyn ser vi fram emot ett samarbete som stärker vår tillväxtresa, säger Catharina Johansson, Marknadschef på Kavli. – Vi är oerhört stolta över att få förtroendet att arbeta med Kavli och deras välkända varumärken. Det är ett bolag med en bred och stark portfölj, spännande utmaningar och e
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
