Omnicom Media Group

PHD Sverige och Omnicom tar stolt över mediebyråuppdraget för Lidl!

Dela
Lidl Marketing och PHD Sweden Teams
Lidl Marketing och PHD Sweden Teams

Efter en noga genomförd upphandling står det nu klart att PHD, en del av Omnicom, kommer leda Lidls medieinsatser i Sverige med start 1 mars. Lidl sökte en strategisk och innovativ mediepartner för att ta deras reklam- och marknadsföringsstrategier till nya höjder och fortsätta driva sin position och tillväxtresa.

”PHD imponerade med sitt transparenta, kreativa och datadrivna tillvägagångssätt, perfekt utifrån våra behov. De visade en gedigen förståelse för vår affär och visade att de har ett riktigt kompetent team som kommer hjälpa oss accelerera vår tillväxt," säger Fredrik Marmbrandt, marknadschef på Lidl Sverige.

”Vi är riktigt glada över att välkomna Lidl som ny kund” säger Daniel Källberg, VD för PHD. ”Lidls fokus på att ta en ännu större marknadsandel och accelerera sin digitala mognadsresa passar oss perfekt. Genom ett tätt samarbete med Lidl och deras övriga byråfamilj (Garbergs, OTW och JMWGolin) , ser vi fram emot att bidra till en fortsatt tillväxtresa.”

Kontakter

Bilder

Lidl Marketing och PHD Sweden Teams
Lidl Marketing och PHD Sweden Teams
Ladda ned bild

Länkar

7 byråer, en gemenskap.

Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2023) som verkar på ett globalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring. Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang, expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrorna tala till kunderna. Omnicom består av de sju prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN och Drum - alla med sin egen inriktning och expertis inom marknadsföringslandskapet.

Följ Omnicom Media Group

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Omnicom Media Group

TRKKN växlar upp i Sverige som Omnicoms spets inom Analytics, CRO och MarTech21.11.2025 10:33:22 CET | Pressmeddelande

TRKKN, ett bolag inom Omnicom Media Group och en viktig partner till Google globalt, har utsett Evelina Jörhov till Head of TRKKN Sverige. Teamet arbetar i dag med CRO, MarTech, analys, datastrategier, Cloud och AI-lösningar där de stärker TRKKNs kapacitet i Norden och gör det möjligt för annonsörer att optimera sin marknadsföring och datainfrastruktur för skalbar och mätbar tillväxt.

PHD vinner medieuppdraget för Kavli – ska accelerera tillväxtresan23.4.2025 11:13:37 CEST | Nyheter

PHD Media, en del av Omnicom, har vunnit uppdraget som ny strategisk mediebyrå för Kavli i Sverige. Samarbetet omfattar bland annat varumärkena Kavli, Johnny’s och Eriks Såser, och innefattar insikter och analys, strategi, medieplanering och medieköp. Kavli, en av Sveriges mest anrika livsmedelskoncerner, har höga ambitioner för tillväxt under de kommande åren. – Vi valde PHD eftersom de visade en djup förståelse för vår affär även utanför det som traditionellt rör en mediabyrå. Framförallt uppskattade vi att de inkorporerade hur de tänker kring den fysiska butiken och retail media som en del av den totala marknadsstrategin. Genom att kombinera djupa insikter i medielandskapet med en strategisk helhetssyn ser vi fram emot ett samarbete som stärker vår tillväxtresa, säger Catharina Johansson, Marknadschef på Kavli. – Vi är oerhört stolta över att få förtroendet att arbeta med Kavli och deras välkända varumärken. Det är ett bolag med en bred och stark portfölj, spännande utmaningar och e

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye