Omnicom Media Group Nordics växlar upp inom e-handel
Omnicom lanserar performancebyrån TRANSACT på samtliga nordiska marknader. Specialistbyrån stärker upp koncernens marknadsledande helhetslösning inom e-handel, i syfte att öka annonsörernas försäljning och möjlighet att bredda sig på fler plattformar.
Det marknadsledande erbjudandet inom Omnicom Media Groups specialistbyrå Resolution har omarbetats och utökats inom e-handel. Nu blir Resolution en del av koncernens nya performancebyrå TRANSACT, som lanseras på samtliga nordiska marknader med kontor i Stockholm, Göteborg, Köpenhamn, Oslo och Århus.
Genom Resolution har Omnicom länge arbetat framgångsrikt med mediaaktivering, mätning och performance marketing och skapat mer affärsprestanda för kunderna inom områden som digital transformation och e-handel.
I takt med den snabba omställningen till e-handel under Covid 19 ökade behovet av effektivisering i att optimera egna plattformar och andra digitala marknadsmöjligheter.
TRANSACT erbjuder en helhetslösning inom performance marketing och e-handel.
“Vi kallar det “connected commerce”. Resolutions marknadsledande tjänsten inom performance marketing och webbanalys i en utökad form. Genom TRANSACT kan vi hjälpa annonsörerna med att utveckla, implementera och aktivera omni-synergier och e-handelsstrategier för maximal digital tillgänglighet.”säger Fredrik Eriksson, VD, Omnicom Media Group.
Resolutions VD Antoine Coopoosamy blir nu VD för TRANSACT. Antoine har mer än 15 års erfarenhet av digital marknadsföring och innan han rekryterades till Omnicom Media Group var han global marketing measure manager på H&M.
“TRANSACT tillhandahåller affärsmodeller för alla digitala tjänster och en helhetslösning inom e-handel, som bland annat webbdesign, utveckling, medieaktivering, mätning och analys. Vi effektiviserar processen med att sammanföra digitala plattformar och e-handelsplattformar, teknologier och AI-modeller från olika leverantörer för att passa våra kunders unika möjligheter och behov. En annan del är att aktivera, personifiera och optimera våra kunders användning av första part data, beteendeanalys och köpsignaler från i allt vi gör inom strategi, aktivering och optimering”, säger Antoine Coopoosamy.
TRANSACT ska också hjälpa annonsörerna med att bredda sin affär utanför den egna e-handelsplattformen. Antoine fortsätter:
“Vi utnyttjar effektivt potentialen från omnikanaleffekter som butiksbesök, via köpt media, som Google Shopping, försäljning i sociala medier och marknadsplatser som Amazon. Vi ett smidigt och flexibelt förhållningssätt till digital handel, som hjälper våra kunder att maximera den digitala tillgängligheten och därigenom frigöra sin fulla marknadspotential. Genom vårt TRANSACT-nätverk inom Omnicom kan vi erbjuda våra kunder full marknadspotential och att skala varumärken både i Norden och globalt.”
Kontakter
Giselle AlmonacidMarketing Director
Tel:0731480950Giselle.almonacid@omnicommediagroup.comJosefine BergmanClient Manager and Marketing Manager
Tel:0732378119josefine.bergman@omd.comBilder
Länkar
7 byråer, en gemenskap.
Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2023) som verkar på ett globalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring. Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang, expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrorna tala till kunderna. Omnicom består av de sju prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN och Drum - alla med sin egen inriktning och expertis inom marknadsföringslandskapet.
Följ Omnicom Media Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Omnicom Media Group
Återförsäljare är avgörande för varumärket – inte ens Nike gick säkra6.11.2024 13:38:37 CET | Debatt
Att synas på olika e-handelsplattformar handlar inte bara om försäljning, utan om tillgänglighet för konsumenten – att fokusera på egna butiker spelade större roll än Nike trodde, skriver Malin Lagerström på Omnicom.
Omnicom anordnar Media Days Week i Stockholm: Ledande medieföretag samlas för att inspirera och innovera25.9.2024 09:51:00 CEST | Pressmeddelande
Omnicom Media Group Sverige är stolta över att tillkännage lanseringen av deras allra första Omnicom Media Days Week, ett veckolångt evenemang utformat för att inspirera, utmana och stärka samarbetet mellan ledande medieorganisationer och Omnicoms team. Från den 23 till och med den 27 september kommer Omnicoms kontor i Stockholm att fungera som en innovationshub och kreativ energikälla där mediejättar från olika plattformar och branscher samlas för att utforska framtidens mediesamarbeten och driva exceptionella resultat för kunder. Representanter från några av de mest inflytelserika medieföretagen, som listas nedan, kommer att delta i evenemanget: Aller Media Schibsted Sverige Amazon Ads Acast Bauer Media Viaplay Group Spotify Advertising JCDecaux Ocean Outdoor Sweden Clear Channel Sweden Google Sweden Warner Bros. Discovery TV4 Filmstaden Meta Sweden Snapchat TikTok for Business Bonnier News En vecka av inspiration och utmaningar Omnicom Media Days Week kommer att erbjuda en unik möjl
Varför syns så få kvinnor i marknadsföringsdebatten?24.4.2024 17:17:00 CEST | Pressmeddelande
Trots att marknadsföringsvärlden till stor del befolkas av kvinnor är det männen som syns. För att fler kvinnor ska ta klivet till chefspositioner behövs fler förebilder, det skriver Giselle Almonacid. Mark Ritson, Sir John Hegarty, Alex Bugosky, Les Binet, Peter Field, Tom Goodwin, Byron Sharp. Och såklart Karen Nelson-Field. I marknadsföringsvärlden råder ingen brist på profeter och gurus. Vissa har nått stjärnstatus på grund av sin insamlade kunskap, andra genom lysande formuleringsförmåga. Oaktat förklaringen till statusen är den absoluta majoriteten män. Vi behöver inte gå utomlands för att konstatera att den samlade expertkåren inom marknadsföring domineras av män. Åtminstone den del av expertkåren som syns och hörs. Den som scrollar igenom de senaste månadernas debattexter här på Resumé får förbereda sig på att möta en himla massa män. Jag roade mig själv med att räkna och fick det till att 21 av de 28 senaste texterna är skrivna av män, redaktionens egna texter borträknade. Om
Omnicom fortsätter att satsa på sitt nordiska utbytesprogram15.4.2024 09:13:00 CEST | Pressmeddelande
Omnicom fortsätter att investera i sitt nordiska utbytesprogram. Initiativet startade 2022 när tre medarbetare från det svenska kontoret åkte till Danmark för ett två månaders utbyte. Det är nu Omnicom Sveriges tur att välkomna medarbetare från det danska kontoret som kommer att arbeta på Omnnicom byrån, Transact. De kommer att arbeta tillsammans med teamet i Stockholm, där de delar med sig av sin egen kunskap från den danska marknaden men också utvecklar sin egen kunskap inom SEO och SEM. Förutom att vi har dansk personal på plats i Sverige just nu, är samtidigt våra norska kollegor i Köpenhamn, vilket bidrar till att öka kontakten mellan kontoren i Danmark, Sverige och Norge. Utöver det nordiska utbytet har några Omnicom-anställda redan rest på utbyte till städer som London, Prag och Milano för att få nya idéer, utbyta kunskap samt uppleva andra kulturer . "Det här programmet ger anställda möjligheten att ytterligare växa i sin profession samtidigt som det stärker vår relation med vå
8 steg för att vara redo med utfasningen av tredjepartscookies29.2.2024 12:43:00 CET | Pressmeddelande
Joel Falk, Martech Lead på Annalect, en del av Omnicom, ger några tips om hur man förbereder sig för implementeringen av regleringar som Digital Markets Act och utfasningen av tredjepartscookies. Förstå betydelsen - Börja med att förstå varför tredjepartscookies fasas ut och hur det påverkar dina digitala miljöer. Granska din nuvarande användning - Inventera hur och var på din webbplats eller i din app som tredjepartscookies används. Öka användningen av förstapartsdata - Fokusera på att samla in och använda data som du får direkt från dina användare genom interaktioner på din webbplats eller app. Arbeta även med tydliga incitament om varför dina användare ska dela med sig av sin data. Utforska alternativa lösningar - Undersök tekniker som kontextuell annonsering, användaridentifikation utan cookies och andra datadrivna strategier för köp och attribution som inte kräver tredjepartscookies. Anpassa ditt samtyckeshanteringssystem - Se till att ditt system för hantering av användarsamtycke
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum