Omnicom Media Group bjuder in fyra av sina största partners, TikTok, Google och Meta för att springa tillsammans i “Run for Pride”
“Run for Pride”, HBTQ-loppet, som stöttar Regnbågsfonden, firar femårsjubileum och i år går pengarna till utsatta HBTQ-personer i Ukraina.

Torsdagen den 11 maj snörar ett 70-tal anställda på Omnicom på sig
löparskorna för att springa HBTQ-loppet “Run for pride” på Djurgården i Stockholm.
Mediebyråkoncernen får sällskap av fyra stora samarbetspartners, TikTok, Google,
Amazon och Meta.
- Vi på Omnicom deltar i Run for Pride-evenemanget eftersom mångfald, rättvisa och inkludering är viktigt för oss.
Vi engagerar oss i loppet för att visa vårt starka stöd för HBTQ+ samhället. Tillsammans motionerar vi för att främja en värld där
olikheter firas och där alla kan vara stolta över den de är, säger Catarina Larsén, Chief Talent Officer på Omnicom Media Group
Det är femte året i rad som “Run for pride” anordnas och 100 kronor av
anmälningsavgiften går till “Regnbågsfonden”, en organisation som hjälper utsatta
HBTQ-personer runt om i världen och som grundats av författaren Jonas Gardell. I
år går pengarna till ett projekt i Ukraina.
“Run for pride” arrangeras av medieföretaget Strong Media Group, som också är
grundare av loppet.
– Vi är glada att Omnicom ser “Run for pride” som en möjlighet att
uppmuntra sina anställdas engagemang för mångfald och inkludering. Genom att
springa tillsammans kan vi engagera ännu fler att hjälpa utsatta HBTQ-personer,
säger Janne Siponen, vd Strong Media Group.
Kontakter
Giselle AlmonacidMarketing Director
Tel:0731480950Giselle.almonacid@omnicommediagroup.comBilder

7 byråer, en gemenskap.
Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2023) som verkar på ett globalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring. Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang, expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrorna tala till kunderna. Omnicom består av de sju prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN och Drum - alla med sin egen inriktning och expertis inom marknadsföringslandskapet.
Följ Omnicom Media Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Omnicom Media Group
TRKKN växlar upp i Sverige som Omnicoms spets inom Analytics, CRO och MarTech21.11.2025 10:33:22 CET | Pressmeddelande
TRKKN, ett bolag inom Omnicom Media Group och en viktig partner till Google globalt, har utsett Evelina Jörhov till Head of TRKKN Sverige. Teamet arbetar i dag med CRO, MarTech, analys, datastrategier, Cloud och AI-lösningar där de stärker TRKKNs kapacitet i Norden och gör det möjligt för annonsörer att optimera sin marknadsföring och datainfrastruktur för skalbar och mätbar tillväxt.
Hållbarhetskampanj placerar OMD Sverige bland topp fem byråer i världen27.10.2025 11:17:35 CET | Pressmeddelande
OMD Sverige är nominerade i fyra kategorier i Festival of Media Cause Campaign Awards med kampanjen “Deal with the Trash” för McDonalds. Därmed placerar sig OMD bland världens topp 5 byråer
Omnicom certifierar sina team i Acast Ads Academy – första podcastcertifieringen i branschen29.9.2025 13:43:59 CEST | Pressmeddelande
För Omnicom är kontinuerlig kompetensutveckling avgörande för att ligga i framkant i en snabbt föränderlig medievärld. När Acast nu lanserar Ads Academy, den första certifieringen inom podcastannonsering, blev Omnicom först ut i Norden att certifiera sina team.
Omnicom först i Norden med unik retail media-kampanj för NIVEA1.9.2025 15:06:03 CEST | Pressmeddelande
NIVEA tar täten i nästa generations marknadsföring genom ett unikt kampanjsamarbete med Omnicom och flera av Sveriges främsta retail media-aktörer. Den nya 360-kampanjen, som omfattar både fysiska butiker och digitala kanaler, signalerar starten på vad branschen kallar den tredje vågen inom media, där konsumentresan blir helt sömlös och datadriven.
PHD vinner medieuppdraget för Kavli – ska accelerera tillväxtresan23.4.2025 11:13:37 CEST | Nyheter
PHD Media, en del av Omnicom, har vunnit uppdraget som ny strategisk mediebyrå för Kavli i Sverige. Samarbetet omfattar bland annat varumärkena Kavli, Johnny’s och Eriks Såser, och innefattar insikter och analys, strategi, medieplanering och medieköp. Kavli, en av Sveriges mest anrika livsmedelskoncerner, har höga ambitioner för tillväxt under de kommande åren. – Vi valde PHD eftersom de visade en djup förståelse för vår affär även utanför det som traditionellt rör en mediabyrå. Framförallt uppskattade vi att de inkorporerade hur de tänker kring den fysiska butiken och retail media som en del av den totala marknadsstrategin. Genom att kombinera djupa insikter i medielandskapet med en strategisk helhetssyn ser vi fram emot ett samarbete som stärker vår tillväxtresa, säger Catharina Johansson, Marknadschef på Kavli. – Vi är oerhört stolta över att få förtroendet att arbeta med Kavli och deras välkända varumärken. Det är ett bolag med en bred och stark portfölj, spännande utmaningar och e
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum