IKEA lanserar ett nytt och personligt lojalitetsprogram för sina medlemmar
IKEA Sverige blir ett av de första länderna i världen att lansera ett helt nytt lojalitetsprogram inom IKEA Family, där medlemmar nu får personliga förmåner. Genom att handla och interagera med IKEA samlar medlemmar nu poäng, vilket sedan kan omvandlas till personliga förmåner. Det nya poängsystemet innebär skräddarsydda belöningar anpassat efter varje kunds unika önskemål och behov.
Den 13 november lanserar IKEA Sverige ett nytt tillägg i kundklubben IKEA Family för att belöna sina lojala kunder med personliga förmåner och erbjudanden. Det innebär att befintliga och nya IKEA Family medlemmar samlar poäng när de handlar hos eller interagerar med IKEA. Med det nya poängsystemet belönas medlemmarna genom hela kundresan, oavsett om besöket sker i ett IKEA varuhus, på IKEA.se, i appen eller via kundservice.
– Vi ser att allt fler väljer att möta oss i olika kanaler längs kundresan. Med det nya poängsystemet kan våra medlemmar både samla poäng och låsa upp belöningar oavsett hur de handlar på IKEA. Det skapar flexibilitet och gör våra förmåner mer tillgängliga, säger Myriam Ruffo, kommersiell chef på IKEA Sverige.
Medlemmar i IKEA Family samlar nu poäng genom interaktioner när de till exempel loggar in i appen, skapar en önskelista på IKEA.se eller bokar ett planeringsmöte med en inredningsdesigner. Medlemmar samlar även poäng genom att handla på IKEA.se, i appen, genom kundservice, i varuhus och i restaurangen.
Med insamlade poäng kan medlemmar låsa upp personliga förmåner inom flera kategorier. Det kan till exempel vara en kostnadsfri click & collect-leverans, en måltid i restaurangen eller en värdekupong på heminredning. Medlemmarna väljer själva vilka förmåner de vill låsa upp och utnyttja.
Det nya lojalitetsprogrammet för IKEA Family medlemmar syftar till att ge mer värde för pengarna.
– Fortsatt ekonomisk osäkerhet gör att livet hemma blir viktigare än någonsin och vi vill att fler ska kunna ta del av prisvärda heminredningslösningar, säger Myriam Ruffo. Genom att belöna våra återkommande kunder med förmåner och erbjudanden anpassade efter deras unika önskemål och behov hoppas vi kunna bli ännu mer tillgängliga för människor oavsett storlek på plånbok.
Sverige blir ett av de första länderna i världen som får det nya poängsystemet. Idag är IKEA Family en av Sveriges största kundklubbar, och med det nya belöningssystemet hoppas IKEA inte bara att få fler nya medlemmar, utan framförallt att få fler befintliga medlemmar att bli aktiva och se fler anledningar till att identifiera sig som medlem vid interaktioner och köp.
Personliga förmåner med IKEA Family är ett av flera sätt för IKEA att visa uppskattning för sina lojala kunder i Sverige. Utöver det nya poängsystemet med personliga förmåner kommer medlemmar i kundklubben att fortsatt kunna ta del av utvalda produkterbjudanden och förmåner som kostnadsfritt te och kaffe om man besöker ett IKEA varuhus på vardagar.
Besök webbsidan för personliga förmåner med IKEA Family för att läsa mer om hur det nya poängsystemet fungerar och hur du kostnadsfritt kan registrera dig som medlem.
Kontakter
Pressjourstelefon – medieförfrågningar om IKEA Sverige
Tel:0476-44 07 70prse@ikea.comBilder
Om oss
IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 21 IKEA-varuhus, samt ett tiotal planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 163 miljoner besök under verksamhetsåret 2023. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 10 000 inom varuhusorganisationen.
Följ IKEA
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från IKEA
Så sover svenska singlar – och så skapar du det perfekta sovrummet som singel11.11.2024 10:28:05 CET | Pressmeddelande
Sverige är ett land med många singelhushåll – fler än två miljoner hushåll består av en person som bor själv utan barn. Att leva själv innebär ofta att skapa ett hem som enbart speglar ens egna behov – och det gäller i högsta grad i sovrummet.
Julbordet hos IKEA är tillbaka med klassiska rätter i fokus14.10.2024 11:52:28 CEST | Pressmeddelande
Den 19 november är det premiär för ett av Sveriges största julbord – det hos IKEA. Julbordet serveras varje dag fram till och med den 19 december. Även i år skänker IKEA Sverige tio kronor för varje sålt julbord till Sveriges Stadsmissioner.
IKEA inleder samarbete med Nordens Ark och lanserar den naturinspirerade kollektionen SKOGSDUVA11.10.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
IKEA lanserar SKOGSDUVA, en ny barnkollektion inspirerad av den magiska svenska skogen. Mellan 14 oktober och 1 december går tio kronor för varje sålt mjukdjur direkt till Nordens Arks arbete till förmån för hotade djur.
IKEA Sverige fortsätter att ta marknadsandelar och investerar ytterligare i sänkta priser10.10.2024 13:01:16 CEST | Pressmeddelande
IKEA Sveriges försäljning för verksamhetsår 2024* uppgick till 17,7 miljarder kronor, en minskning med 7,9 procent jämför med föregående år. Under året har IKEA Sverige investerat 1,5 miljarder kronor i att sänka priserna och fler än 3200 produkter har fått ett nytt lägre pris. Investeringarna i sänkta priser, för att skapa ett mer tillgängligt och prisvärt sortiment, och att utveckla IKEA i Sverige fortsätter under kommande verksamhetsår.
IKEA presenterar nyheter för jul och nyår13.9.2024 10:00:12 CEST | Pressmeddelande
I år bjuder IKEA in till en hemtrevlig och stämningsfull jul i traditionell stil och ett nyår som gnistrar! Med kollektionerna VINTERFINT, STRÅLA och FRÖJDA skapar du enkelt den rätta stämningen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum