IKEA lanserar ett nytt och personligt lojalitetsprogram för sina medlemmar
IKEA Sverige blir ett av de första länderna i världen att lansera ett helt nytt lojalitetsprogram inom IKEA Family, där medlemmar nu får personliga förmåner. Genom att handla och interagera med IKEA samlar medlemmar nu poäng, vilket sedan kan omvandlas till personliga förmåner. Det nya poängsystemet innebär skräddarsydda belöningar anpassat efter varje kunds unika önskemål och behov.
Den 13 november lanserar IKEA Sverige ett nytt tillägg i kundklubben IKEA Family för att belöna sina lojala kunder med personliga förmåner och erbjudanden. Det innebär att befintliga och nya IKEA Family medlemmar samlar poäng när de handlar hos eller interagerar med IKEA. Med det nya poängsystemet belönas medlemmarna genom hela kundresan, oavsett om besöket sker i ett IKEA varuhus, på IKEA.se, i appen eller via kundservice.
– Vi ser att allt fler väljer att möta oss i olika kanaler längs kundresan. Med det nya poängsystemet kan våra medlemmar både samla poäng och låsa upp belöningar oavsett hur de handlar på IKEA. Det skapar flexibilitet och gör våra förmåner mer tillgängliga, säger Myriam Ruffo, kommersiell chef på IKEA Sverige.
Medlemmar i IKEA Family samlar nu poäng genom interaktioner när de till exempel loggar in i appen, skapar en önskelista på IKEA.se eller bokar ett planeringsmöte med en inredningsdesigner. Medlemmar samlar även poäng genom att handla på IKEA.se, i appen, genom kundservice, i varuhus och i restaurangen.
Med insamlade poäng kan medlemmar låsa upp personliga förmåner inom flera kategorier. Det kan till exempel vara en kostnadsfri click & collect-leverans, en måltid i restaurangen eller en värdekupong på heminredning. Medlemmarna väljer själva vilka förmåner de vill låsa upp och utnyttja.
Det nya lojalitetsprogrammet för IKEA Family medlemmar syftar till att ge mer värde för pengarna.
– Fortsatt ekonomisk osäkerhet gör att livet hemma blir viktigare än någonsin och vi vill att fler ska kunna ta del av prisvärda heminredningslösningar, säger Myriam Ruffo. Genom att belöna våra återkommande kunder med förmåner och erbjudanden anpassade efter deras unika önskemål och behov hoppas vi kunna bli ännu mer tillgängliga för människor oavsett storlek på plånbok.
Sverige blir ett av de första länderna i världen som får det nya poängsystemet. Idag är IKEA Family en av Sveriges största kundklubbar, och med det nya belöningssystemet hoppas IKEA inte bara att få fler nya medlemmar, utan framförallt att få fler befintliga medlemmar att bli aktiva och se fler anledningar till att identifiera sig som medlem vid interaktioner och köp.
Personliga förmåner med IKEA Family är ett av flera sätt för IKEA att visa uppskattning för sina lojala kunder i Sverige. Utöver det nya poängsystemet med personliga förmåner kommer medlemmar i kundklubben att fortsatt kunna ta del av utvalda produkterbjudanden och förmåner som kostnadsfritt te och kaffe om man besöker ett IKEA varuhus på vardagar.
Besök webbsidan för personliga förmåner med IKEA Family för att läsa mer om hur det nya poängsystemet fungerar och hur du kostnadsfritt kan registrera dig som medlem.
Kontakter
Pressjourstelefon – medieförfrågningar om IKEA Sverige
Tel:0476-44 07 70prse@ikea.comBilder
Om oss
IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 21 IKEA-varuhus, samt ett tiotal planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 163 miljoner besök under verksamhetsåret 2023. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 10 000 inom varuhusorganisationen.
Följ IKEA
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från IKEA
IKEA hyllar djärva och mångsidiga designikoner i den senaste Nytillverkad-kollektionen5.12.2024 11:00:17 CET | Pressmeddelande
Den sjätte upplagan av Nytillverkad-kollektionen återskapar en rad solitära sittmöbler från 60- och 70-talet, liksom anpassningsbara hyllor, lekfulla textilier och kurviga vaser som garanterat kommer att göra intryck.
IKEA höjer priset på varmkorv igen och introducerar korv med stöd4.12.2024 10:44:42 CET | Pressmeddelande
IKEA Sverige höjer priset på den ikoniska varmkorven från fem kronor till tio kronor. Prishöjningen, som är tillfällig och frivillig, görs för att stötta det viktiga arbete som Sveriges Stadsmissioner gör för att ge människor i utsatthet både gemenskap och mat i jul.
Januarinyheter på IKEA2.12.2024 10:00:20 CET | Pressmeddelande
Plötsligt känns våren inte så långt borta! Det firar vi med att lansera ett brett sortiment av färgglada, lekfulla och vackra nya sovrumsprodukter. Men inte enbart med nya produkter. Vi har också nya idéer om hur du kan fräscha upp ditt hem med en stram budget.
IKEA hjälper gamers att levla med sömn på Dreamhack22.11.2024 10:11:26 CET | Pressmeddelande
Många svenskar, inte minst barn och unga, kämpar med sin sömn och sitter uppe sent eller hela nätter och spelar. Med en av gamingvärldens största samlingspunkter runt hörnet tar IKEA sin expertis inom sömn och återhämtning till Dreamhack för att sömn-coacha besökare och spelare och ge dem möjlighet att prova på metoder för att de ska kunna återhämta sig för framgång.
Så sover svenska singlar – och så skapar du det perfekta sovrummet som singel11.11.2024 10:28:05 CET | Pressmeddelande
Sverige är ett land med många singelhushåll – fler än två miljoner hushåll består av en person som bor själv utan barn. Att leva själv innebär ofta att skapa ett hem som enbart speglar ens egna behov – och det gäller i högsta grad i sovrummet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum