Lidl Sverige förlänger samarbetet med Handbollslandslaget
Lidl Sverige tecknar avtal som förlänger samarbetet med Handbollslandslaget med ytterligare tre år. Det ursprungliga avtalet från 2019 förlängs för andra gången, och kommer nu att gälla fram till 2027. Samarbetet gäller både de svenska dam- och herrlandslagen.
– Vår satsning på sport och hälsa är en viktig del i att lyfta vikten av en aktiv livsstil. I det avseendet har vårt samarbete verkligen burit frukt. Tillsammans med Handbollslandslaget kan vi inspirera till ett liv i rörelse samtidigt som vi stöttar den fortsatta utvecklingen av svensk handboll, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Sedan 2019 har Lidl inte bara förlängt, utan också utökat sponsorskapet för handboll som sport – först som huvudpartner för damernas VM i Sverige och sedan även för herrarnas EM i Tyskland i januari i år. I samband med damernas VM på hemmaplan i vintras var också Lidl med och skapade Ungdomarnas Dag kopplat till Lilla VM, tillsammans med Hand the Ball, ett initiativ där barn och ungdomar fick uppleva hur det är att inte bara träffa landslagsstjärnor utan också att under en dag få vara en.
– Lidl har gjort mycket för svensk handboll sedan de blev partner till oss och varit med och skapat förutsättningar för våra seniorlandslag att lyckas i mästerskapen. Men de gör också mycket som inte får samma exponering utåt men som möjliggör att våra arrangemang blir härliga handbollsfester. Som fresh food partner förser de till exempel ett fyrsiffrigt antal volontärer årligen med mat, frukt, fika och dryck under landskamper, USM och Final4 i ATG Svenska cupen, säger Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB och ansvarig för partnersamarbeten.
Lidl vill vara det självklara valet för alla som vill främja en hälsosam livsstil, och strävar efter att alla ska ha möjlighet att äta sunt och leva hälsosamt.
– För oss är det viktigt att samarbeta med företag som står för samma värden som vi gör och det känner vi att Lidl verkligen gör, inte bara i ord utan även i handling. Deras satsning på rörelse, allas lika värde och mat och hälsa rimmar bra med det vi står för, säger Lövgren.
Damlandslaget samlas i Lund idag för att ladda inför EM som för svensk del inleds i ungerska Debrecen den 28 november. I förberedelserna kommer Polen stå för motståndet i Ystad på lördag och Lund på söndag.
Herrarna spelar VM i Norge i januari och ställs mot Island i dubbla landskamper inför mästerskapet – i Kristianstad den 9 januari och i Malmö två dagar senare.
Nyckelord
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Magiska jultider hos Lidl – skänker intäkter och samlar in pengar till Sveriges Stadsmissioner18.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige kommer under november och december ha ett gosedjur och ett leksakståg till försäljning i alla Lidls butiker. Dessutom kommer kunderna att kunna skänka 10 kronor i kassan. Alla intäkter går oavkortat till Sveriges Stadsmissioners matverksamhet runtom i landet så att fler familjer får äta sig mätta.
Klyftpotatis från Lidl vinner smaktest15.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Under hösten har redaktionen på Allt om Mat testat olika sorters klyftpotatis. Med fyra av fem möjliga poäng plockar kryddade potatisklyftor från Lidl hem en delad första plats i redaktionens smaktest. En topplacering att vara stolt över.
Lidl Sverige öppnar ny butik i Mora7.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige återetablerar sig i Mora och blir en del av handelsplats Noret. Den nya butiken, som har en försäljningsyta på 1 400 kvadratmeter, kommer att erbjuda Lidls fulla sortiment, och ger återigen boende i området möjlighet att handla på Lidl. Den nya butiken ersätter den tidigare butiken som låg i centrala Mora. Butiken planeras att öppnas under slutet av 2025.
Delikatessköttbullar och lingonsylt från Matriket åter i topp5.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Under hösten har Bäst-i-Test satt färdigrullade köttbullar på prov och här tar Lidls delikatessköttbullar från Matriket hem en första plats. Samtidigt har Svenska Dagbladet testat olika sorters rårörda lingon och lingonsylter där Lidls lingonsylt från Matriket får fem av sex i betyg och belönas med en delad andraplats.
Istället för plastpåseskatt – Lidl sänker priset och investerar 40 öre per såld plastpåse i framtida hållbarhetsprojekt31.10.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl sänker priset på plastpåsar från 6,50 till 3,90 den 1 november 2024. Av plastpåseskattens påslag på 3 kr blir prissänkningen därmed 2,60 kr. Resterande 40 öre per såld plastpåse kommer företaget avsätta i Lidl Future Initiatives, Lidl Sveriges initiativ för investeringar i projekt som gynnar hållbarhet i dagligvaruhandeln.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum