Starbucks® lanserar ny proteindryck med kaffe
Starbucks® fortsätter att utveckla sitt Ready-to-Drink-sortiment med en spännande nyhet: Starbucks® Protein Drink with coffee. Detta är den första proteinrika drycken i Ready-to-Drink-serien som lanseras i Sverige och finns tillgänglig i tre smakrika varianter från och med den 10 februari 2025. Skidåkare i Duved, Sälen, Vemdalen och Åre har chansen att provsmaka redan från den 20 januari.

Redan den 20 januari 2025 kan kunder hos Pressbyrån och Skistar-butiker i Duved, Sälen, Vemdalen och Åre få en exklusiv försmak av sortimentet. Med Starbucks® Protein Drink with coffee kan du njuta av den klassiska Starbucks®-smaken i kombination med ett smidigt proteinrikt alternativ som passar perfekt för en aktiv livsstil.
Drycken är omsorgsfullt framtagen med Starbucks® Arabica-kaffe, innehåller 20 gram protein per flaska (330 ml), krämig lättmjölk och är utan tillsatt socker.* Den kommer i tre klassiska kaffesmaker: Caffè Latte, Chocolate Mocha och Caramel Hazelnut.
Med fokus på aktiva livsstilar är Starbucks® Protein Drink with coffee en dryck för hela dagen. Oavsett om du behöver en boost inför ett morgonpass, eller något uppiggande för att klara en hektisk eftermiddag, så hjälper det höga proteininnehållet och uppiggande koffeinet dig att nå dina mål och prestera på topp.
– Vi erbjuder drycker som stödjer våra konsumenters aktiva livsstilar. Vår nya satsning på proteinrika drycker kombinerar den älskade Starbucks®-smaken med en högproteindryck som verkligen gör skillnad. Vi fortsätter att utveckla vårt sortiment av on-the-go-drycker för att erbjuda variation och nya sätt att lyfta vardagen. Vår nya Starbucks® Protein Drink with coffee är inget undantag, säger Daniel Snöhäger, Senior Commercial Manager för Starbucks® Chilled Coffee hos Arla Sverige.
* Innehåller naturligt förekommande sockerarter.
Nyckelord
Kontakter
Arla Sveriges presstjänst
Tel:070-884 42 90SEpress@arlafoods.comOm oss
Arla – böndernas eget mejeri
Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 000 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Sverige är hem åt klassiska varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO® och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med försäljning i 146 länder. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Nyheter från Arla – för frukost, tacokväll och däremellan11.2.2025 06:00:00 CET | Pressmeddelande
I veckan landar flera nyheter från Arla i butikshyllorna – en tropisk yoghurtsmak, smidiga mellanmål och smakrika tillbehör för tacokvällen.
Proteinrika kvargnyheter från Arla6.2.2025 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu lanseras två nya kvargprodukter från varumärket Arla Protein. De har högt innehåll av protein och finns i blåbärs- och jordgubbssmak. Den praktiska portionsförpackningen kommer med en sked. Perfekt inför eller efter träning eller när du bara vill ha ett gott mellanmål.
Mjölkpriset till bönderna oförändrat i februari31.1.2025 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter tio höjningar under 2024 lämnar Arla för andra månaden i rad mjölkpriset till bönderna oförändrat i februari, både för konventionell och ekologisk mjölk.
Semifinalisterna utvalda i tävlingen Arla Guldko 202527.1.2025 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu har semifinalisterna utsetts i Arla Guldko 2025 i tävlingskategorierna Bästa matglädjeförskola, Bästa matglädjeskola, Årets frukostlyft samt Bästa seniormatglädje. Den prestigefyllda tävlingen firar 25 år i år. Syftet är att sätta ljus på vardagshjältarna som lyckas skapa en verksamhet som genomsyras av matglädje.
Så prioriterar hushållen i fattiga januari22.1.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter julklappsköp och festligheter är många plånböcker tunnare än vanligt i januari. En ny undersökning från Arla visar att svenskarna anpassar sina matvanor för att spara, men att det finns vissa livsmedel som de inte vill kompromissa med.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum