Omnicom Media Group

Fuse lanseras i Sverige och stärker sin närvaro i regionen

Dela

Fuse är Omnicoms globala byrå för marknadsföring inom sport och underhållning. Nu lanseras varumärket i Sverige.

Fredrik Eriksson, Chris Drake, Louise Johnson
Fredrik Eriksson, Chris Drake, Louise Johnson

Fuse är Omnicoms globala byrå för marknadsföring inom sport och underhållning. Nu lanseras varumärket i Sverige.

I samband med sitt nya branschevent Heartbeats lanserar Omnicom Media Group i Sverige den globala marknadsföringsbyrån för sport och underhållning Fuse. Genom den nya byrån ska Omnicom utnyttja tillväxtpotentialen för sport- och underhållningsmarknadsföring i Sverige, med ett komplett erbjudande av tjänster för kundernas end-to-end partnerskapsbehov.

Chris Drake, tidigare chef för affärsutveckling på OMD, kommer att leda den nya byrån i Stockholm. Han kommer senast från rollen som Marketing VP på gaming technology-företaget Flarie och är ordförande för IAB Gaming Taskforce.

"Sverige är ett kulturellt rikt land med tio miljoner passionerade sport-, musik- och spelfantaster. Jag är exalterad över möjligheten att föra varumärken närmare människor genom upplevelser de älskar.", säger Chris Drake.

Bara Sveriges sportsliga ekosystem värderas för närvarande nära tio miljarder kronor. Marknaden har länge varit en multiidrottsnation, med ett särskilt tillväxtområde inom damidrotten. Sveriges kvinnor hör till favoriterna

att vinna i sommarens UEFA Euro. Tillväxten banar väg för nya talanger och bäddar för ett ökat varumärkesintresse och investeringar i sportmarknadsföring.

"Vi är glada över att kunna ta med oss ​​Fuses expertis in på marknaden. Våra kunder efterfrågar vägar till att kunna engagera sig djupare med sina publik. Sport och underhållning är en plattform som möjliggör detta. Att lansera Fuse förstärker vårt engagemang för att leverera transformerande upplevelser för våra kunder.", säger Omnicoms koncernchef Fredrik Eriksson.

Det globala agentnätverket Fuse har redan en rad strategiska sport- och underhållningsspecialister på marknader över hela världen. 2024 lanserades Fuse i Spanien, Brasilien och Indien. Nuvarande internationella kunder inkluderar varumärken som Pepsi, Nissan och Philips. Fuse globala vd Louise Johnson ser lanseringen i Sverige som avgörande för hela den nordiska verksamheten.

“Sverige återspeglar de betydande möjligheterna vi ser i den här regionen. Den vinnande kombinationen av Omnicoms data och teknikerbjudande, drivet av vårt branschledande operativsystem Omni, ihop med vår expertis inom sport och underhållning, ger oss en unik position. Vi är glada över att få ut erbjudandet på marknaden i Sverige. ”

Nyckelord

Kontakter

8 byråer, en gemenskap.

Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2023) som verkar på ett globalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring. Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang, expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrorna tala till kunderna. Omnicom består av de sju prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN. Fuse och Drum - alla med sin egen inriktning och expertis inom marknadsföringslandskapet.

Om Fuse

Fuse är en global sport- och underhållningsbyrå som erbjuder marknadsföring och kommersiella tjänster för varumärken och rättighetsinnehavare. Byrån är en del av Omnicom Media Group och har kontor i Storbritannien, Europa, Amerika och Asien, med över 400 anställda internationellt. Nyligen lanserades Fuse erbjudande i Spanien och Brasilien. Global VD är Louise Johnson, med över 40 års erfarenhet av ledande positioner inom sportvärlden samt årets jurypresident för Entertainment Lions for Sport i Cannes Lions. Bland internationella kunder finns varumärken som Pepsi, Vodafone, Nissan och Philips. Fuse arbete har uppmärksammats för sina branschledande utmärkelser, inklusive Cannes, The Sports Industry Awards och UK Sponsorship Awards.

Följ Omnicom Media Group

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Omnicom Media Group

Omnicom anordnar Media Days Week i Stockholm: Ledande medieföretag samlas för att inspirera och innovera25.9.2024 09:51:00 CEST | Pressmeddelande

Omnicom Media Group Sverige är stolta över att tillkännage lanseringen av deras allra första Omnicom Media Days Week, ett veckolångt evenemang utformat för att inspirera, utmana och stärka samarbetet mellan ledande medieorganisationer och Omnicoms team. Från den 23 till och med den 27 september kommer Omnicoms kontor i Stockholm att fungera som en innovationshub och kreativ energikälla där mediejättar från olika plattformar och branscher samlas för att utforska framtidens mediesamarbeten och driva exceptionella resultat för kunder. Representanter från några av de mest inflytelserika medieföretagen, som listas nedan, kommer att delta i evenemanget: Aller Media Schibsted Sverige Amazon Ads Acast Bauer Media Viaplay Group Spotify Advertising JCDecaux Ocean Outdoor Sweden Clear Channel Sweden Google Sweden Warner Bros. Discovery TV4 Filmstaden Meta Sweden Snapchat TikTok for Business Bonnier News En vecka av inspiration och utmaningar Omnicom Media Days Week kommer att erbjuda en unik möjl

Varför syns så få kvinnor i marknadsföringsdebatten?24.4.2024 17:17:00 CEST | Pressmeddelande

Trots att marknadsföringsvärlden till stor del befolkas av kvinnor är det männen som syns. För att fler kvinnor ska ta klivet till chefspositioner behövs fler förebilder, det skriver Giselle Almonacid. Mark Ritson, Sir John Hegarty, Alex Bugosky, Les Binet, Peter Field, Tom Goodwin, Byron Sharp. Och såklart Karen Nelson-Field. I marknadsföringsvärlden råder ingen brist på profeter och gurus. Vissa har nått stjärnstatus på grund av sin insamlade kunskap, andra genom lysande formuleringsförmåga. Oaktat förklaringen till statusen är den absoluta majoriteten män. Vi behöver inte gå utomlands för att konstatera att den samlade expertkåren inom marknadsföring domineras av män. Åtminstone den del av expertkåren som syns och hörs. Den som scrollar igenom de senaste månadernas debattexter här på Resumé får förbereda sig på att möta en himla massa män. Jag roade mig själv med att räkna och fick det till att 21 av de 28 senaste texterna är skrivna av män, redaktionens egna texter borträknade. Om

Omnicom fortsätter att satsa på sitt nordiska utbytesprogram15.4.2024 09:13:00 CEST | Pressmeddelande

Omnicom fortsätter att investera i sitt nordiska utbytesprogram. Initiativet startade 2022 när tre medarbetare från det svenska kontoret åkte till Danmark för ett två månaders utbyte. Det är nu Omnicom Sveriges tur att välkomna medarbetare från det danska kontoret som kommer att arbeta på Omnnicom byrån, Transact. De kommer att arbeta tillsammans med teamet i Stockholm, där de delar med sig av sin egen kunskap från den danska marknaden men också utvecklar sin egen kunskap inom SEO och SEM. Förutom att vi har dansk personal på plats i Sverige just nu, är samtidigt våra norska kollegor i Köpenhamn, vilket bidrar till att öka kontakten mellan kontoren i Danmark, Sverige och Norge. Utöver det nordiska utbytet har några Omnicom-anställda redan rest på utbyte till städer som London, Prag och Milano för att få nya idéer, utbyta kunskap samt uppleva andra kulturer . "Det här programmet ger anställda möjligheten att ytterligare växa i sin profession samtidigt som det stärker vår relation med vå

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye