Fuse lanseras i Sverige och stärker sin närvaro i regionen
Fuse är Omnicoms globala byrå för marknadsföring inom sport och underhållning. Nu lanseras varumärket i Sverige.

Fuse är Omnicoms globala byrå för marknadsföring inom sport och underhållning. Nu lanseras varumärket i Sverige.
I samband med sitt nya branschevent Heartbeats lanserar Omnicom Media Group i Sverige den globala marknadsföringsbyrån för sport och underhållning Fuse. Genom den nya byrån ska Omnicom utnyttja tillväxtpotentialen för sport- och underhållningsmarknadsföring i Sverige, med ett komplett erbjudande av tjänster för kundernas end-to-end partnerskapsbehov.
Chris Drake, tidigare chef för affärsutveckling på OMD, kommer att leda den nya byrån i Stockholm. Han kommer senast från rollen som Marketing VP på gaming technology-företaget Flarie och är ordförande för IAB Gaming Taskforce.
"Sverige är ett kulturellt rikt land med tio miljoner passionerade sport-, musik- och spelfantaster. Jag är exalterad över möjligheten att föra varumärken närmare människor genom upplevelser de älskar.", säger Chris Drake.
Bara Sveriges sportsliga ekosystem värderas för närvarande nära tio miljarder kronor. Marknaden har länge varit en multiidrottsnation, med ett särskilt tillväxtområde inom damidrotten. Sveriges kvinnor hör till favoriterna
att vinna i sommarens UEFA Euro. Tillväxten banar väg för nya talanger och bäddar för ett ökat varumärkesintresse och investeringar i sportmarknadsföring.
"Vi är glada över att kunna ta med oss Fuses expertis in på marknaden. Våra kunder efterfrågar vägar till att kunna engagera sig djupare med sina publik. Sport och underhållning är en plattform som möjliggör detta. Att lansera Fuse förstärker vårt engagemang för att leverera transformerande upplevelser för våra kunder.", säger Omnicoms koncernchef Fredrik Eriksson.
Det globala agentnätverket Fuse har redan en rad strategiska sport- och underhållningsspecialister på marknader över hela världen. 2024 lanserades Fuse i Spanien, Brasilien och Indien. Nuvarande internationella kunder inkluderar varumärken som Pepsi, Nissan och Philips. Fuse globala vd Louise Johnson ser lanseringen i Sverige som avgörande för hela den nordiska verksamheten.
“Sverige återspeglar de betydande möjligheterna vi ser i den här regionen. Den vinnande kombinationen av Omnicoms data och teknikerbjudande, drivet av vårt branschledande operativsystem Omni, ihop med vår expertis inom sport och underhållning, ger oss en unik position. Vi är glada över att få ut erbjudandet på marknaden i Sverige. ”
Nyckelord
Kontakter
Giselle AlmonacidMarketing Director
Tel:0731480950Giselle.almonacid@omnicommediagroup.comJosefine BergmanClient Manager and Marketing Manager
Tel:0732378119josefine.bergman@omd.com8 byråer, en gemenskap.
Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2023) som verkar på ett globalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring. Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang, expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrorna tala till kunderna. Omnicom består av de sju prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN. Fuse och Drum - alla med sin egen inriktning och expertis inom marknadsföringslandskapet.
Om Fuse
Fuse är en global sport- och underhållningsbyrå som erbjuder marknadsföring och kommersiella tjänster för varumärken och rättighetsinnehavare. Byrån är en del av Omnicom Media Group och har kontor i Storbritannien, Europa, Amerika och Asien, med över 400 anställda internationellt. Nyligen lanserades Fuse erbjudande i Spanien och Brasilien. Global VD är Louise Johnson, med över 40 års erfarenhet av ledande positioner inom sportvärlden samt årets jurypresident för Entertainment Lions for Sport i Cannes Lions. Bland internationella kunder finns varumärken som Pepsi, Vodafone, Nissan och Philips. Fuse arbete har uppmärksammats för sina branschledande utmärkelser, inklusive Cannes, The Sports Industry Awards och UK Sponsorship Awards.
Följ Omnicom Media Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Omnicom Media Group
TRKKN växlar upp i Sverige som Omnicoms spets inom Analytics, CRO och MarTech21.11.2025 10:33:22 CET | Pressmeddelande
TRKKN, ett bolag inom Omnicom Media Group och en viktig partner till Google globalt, har utsett Evelina Jörhov till Head of TRKKN Sverige. Teamet arbetar i dag med CRO, MarTech, analys, datastrategier, Cloud och AI-lösningar där de stärker TRKKNs kapacitet i Norden och gör det möjligt för annonsörer att optimera sin marknadsföring och datainfrastruktur för skalbar och mätbar tillväxt.
Hållbarhetskampanj placerar OMD Sverige bland topp fem byråer i världen27.10.2025 11:17:35 CET | Pressmeddelande
OMD Sverige är nominerade i fyra kategorier i Festival of Media Cause Campaign Awards med kampanjen “Deal with the Trash” för McDonalds. Därmed placerar sig OMD bland världens topp 5 byråer
Omnicom certifierar sina team i Acast Ads Academy – första podcastcertifieringen i branschen29.9.2025 13:43:59 CEST | Pressmeddelande
För Omnicom är kontinuerlig kompetensutveckling avgörande för att ligga i framkant i en snabbt föränderlig medievärld. När Acast nu lanserar Ads Academy, den första certifieringen inom podcastannonsering, blev Omnicom först ut i Norden att certifiera sina team.
Omnicom först i Norden med unik retail media-kampanj för NIVEA1.9.2025 15:06:03 CEST | Pressmeddelande
NIVEA tar täten i nästa generations marknadsföring genom ett unikt kampanjsamarbete med Omnicom och flera av Sveriges främsta retail media-aktörer. Den nya 360-kampanjen, som omfattar både fysiska butiker och digitala kanaler, signalerar starten på vad branschen kallar den tredje vågen inom media, där konsumentresan blir helt sömlös och datadriven.
PHD vinner medieuppdraget för Kavli – ska accelerera tillväxtresan23.4.2025 11:13:37 CEST | Nyheter
PHD Media, en del av Omnicom, har vunnit uppdraget som ny strategisk mediebyrå för Kavli i Sverige. Samarbetet omfattar bland annat varumärkena Kavli, Johnny’s och Eriks Såser, och innefattar insikter och analys, strategi, medieplanering och medieköp. Kavli, en av Sveriges mest anrika livsmedelskoncerner, har höga ambitioner för tillväxt under de kommande åren. – Vi valde PHD eftersom de visade en djup förståelse för vår affär även utanför det som traditionellt rör en mediabyrå. Framförallt uppskattade vi att de inkorporerade hur de tänker kring den fysiska butiken och retail media som en del av den totala marknadsstrategin. Genom att kombinera djupa insikter i medielandskapet med en strategisk helhetssyn ser vi fram emot ett samarbete som stärker vår tillväxtresa, säger Catharina Johansson, Marknadschef på Kavli. – Vi är oerhört stolta över att få förtroendet att arbeta med Kavli och deras välkända varumärken. Det är ett bolag med en bred och stark portfölj, spännande utmaningar och e
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum