Omnicom Media Group

Fuse lanseras i Sverige och stärker sin närvaro i regionen

Dela

Fuse är Omnicoms globala byrå för marknadsföring inom sport och underhållning. Nu lanseras varumärket i Sverige.

Fredrik Eriksson, Chris Drake, Louise Johnson
Fredrik Eriksson, Chris Drake, Louise Johnson

Fuse är Omnicoms globala byrå för marknadsföring inom sport och underhållning. Nu lanseras varumärket i Sverige.

I samband med sitt nya branschevent Heartbeats lanserar Omnicom Media Group i Sverige den globala marknadsföringsbyrån för sport och underhållning Fuse. Genom den nya byrån ska Omnicom utnyttja tillväxtpotentialen för sport- och underhållningsmarknadsföring i Sverige, med ett komplett erbjudande av tjänster för kundernas end-to-end partnerskapsbehov.

Chris Drake, tidigare chef för affärsutveckling på OMD, kommer att leda den nya byrån i Stockholm. Han kommer senast från rollen som Marketing VP på gaming technology-företaget Flarie och är ordförande för IAB Gaming Taskforce.

"Sverige är ett kulturellt rikt land med tio miljoner passionerade sport-, musik- och spelfantaster. Jag är exalterad över möjligheten att föra varumärken närmare människor genom upplevelser de älskar.", säger Chris Drake.

Bara Sveriges sportsliga ekosystem värderas för närvarande nära tio miljarder kronor. Marknaden har länge varit en multiidrottsnation, med ett särskilt tillväxtområde inom damidrotten. Sveriges kvinnor hör till favoriterna

att vinna i sommarens UEFA Euro. Tillväxten banar väg för nya talanger och bäddar för ett ökat varumärkesintresse och investeringar i sportmarknadsföring.

"Vi är glada över att kunna ta med oss ​​Fuses expertis in på marknaden. Våra kunder efterfrågar vägar till att kunna engagera sig djupare med sina publik. Sport och underhållning är en plattform som möjliggör detta. Att lansera Fuse förstärker vårt engagemang för att leverera transformerande upplevelser för våra kunder.", säger Omnicoms koncernchef Fredrik Eriksson.

Det globala agentnätverket Fuse har redan en rad strategiska sport- och underhållningsspecialister på marknader över hela världen. 2024 lanserades Fuse i Spanien, Brasilien och Indien. Nuvarande internationella kunder inkluderar varumärken som Pepsi, Nissan och Philips. Fuse globala vd Louise Johnson ser lanseringen i Sverige som avgörande för hela den nordiska verksamheten.

“Sverige återspeglar de betydande möjligheterna vi ser i den här regionen. Den vinnande kombinationen av Omnicoms data och teknikerbjudande, drivet av vårt branschledande operativsystem Omni, ihop med vår expertis inom sport och underhållning, ger oss en unik position. Vi är glada över att få ut erbjudandet på marknaden i Sverige. ”

Nyckelord

Kontakter

8 byråer, en gemenskap.

Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2023) som verkar på ett globalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring. Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang, expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrorna tala till kunderna. Omnicom består av de sju prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN. Fuse och Drum - alla med sin egen inriktning och expertis inom marknadsföringslandskapet.

Om Fuse

Fuse är en global sport- och underhållningsbyrå som erbjuder marknadsföring och kommersiella tjänster för varumärken och rättighetsinnehavare. Byrån är en del av Omnicom Media Group och har kontor i Storbritannien, Europa, Amerika och Asien, med över 400 anställda internationellt. Nyligen lanserades Fuse erbjudande i Spanien och Brasilien. Global VD är Louise Johnson, med över 40 års erfarenhet av ledande positioner inom sportvärlden samt årets jurypresident för Entertainment Lions for Sport i Cannes Lions. Bland internationella kunder finns varumärken som Pepsi, Vodafone, Nissan och Philips. Fuse arbete har uppmärksammats för sina branschledande utmärkelser, inklusive Cannes, The Sports Industry Awards och UK Sponsorship Awards.

Följ Omnicom Media Group

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Omnicom Media Group

PHD vinner medieuppdraget för Kavli – ska accelerera tillväxtresan23.4.2025 11:13:37 CEST | Nyheter

PHD Media, en del av Omnicom, har vunnit uppdraget som ny strategisk mediebyrå för Kavli i Sverige. Samarbetet omfattar bland annat varumärkena Kavli, Johnny’s och Eriks Såser, och innefattar insikter och analys, strategi, medieplanering och medieköp. Kavli, en av Sveriges mest anrika livsmedelskoncerner, har höga ambitioner för tillväxt under de kommande åren. – Vi valde PHD eftersom de visade en djup förståelse för vår affär även utanför det som traditionellt rör en mediabyrå. Framförallt uppskattade vi att de inkorporerade hur de tänker kring den fysiska butiken och retail media som en del av den totala marknadsstrategin. Genom att kombinera djupa insikter i medielandskapet med en strategisk helhetssyn ser vi fram emot ett samarbete som stärker vår tillväxtresa, säger Catharina Johansson, Marknadschef på Kavli. – Vi är oerhört stolta över att få förtroendet att arbeta med Kavli och deras välkända varumärken. Det är ett bolag med en bred och stark portfölj, spännande utmaningar och e

Doro väljer att samarbeta med PHD som är en del av Omnicom Sverige för att förbättra sin verksamhet i hela EMEA4.4.2025 10:28:21 CEST | Pressmeddelande

Doro, ett ledande teknologivarumärke känt för sitt engagemang för att förbättra seniorlivsstilar genom innovativa konsumentprodukter och tjänster, är glada över att tillkännage sitt nya partnerskap med PHD och Annalect, en del av Omnicom Sverige. Detta samarbete kommer att etablera Doros medienärvaro på flera nyckelmarknader i EMEA-regionen, vilket understryker dess position som marknadsledare inom specialiserade mobila lösningar.

Omnicom anordnar Media Days Week i Stockholm: Ledande medieföretag samlas för att inspirera och innovera25.9.2024 09:51:00 CEST | Pressmeddelande

Omnicom Media Group Sverige är stolta över att tillkännage lanseringen av deras allra första Omnicom Media Days Week, ett veckolångt evenemang utformat för att inspirera, utmana och stärka samarbetet mellan ledande medieorganisationer och Omnicoms team. Från den 23 till och med den 27 september kommer Omnicoms kontor i Stockholm att fungera som en innovationshub och kreativ energikälla där mediejättar från olika plattformar och branscher samlas för att utforska framtidens mediesamarbeten och driva exceptionella resultat för kunder. Representanter från några av de mest inflytelserika medieföretagen, som listas nedan, kommer att delta i evenemanget: Aller Media Schibsted Sverige Amazon Ads Acast Bauer Media Viaplay Group Spotify Advertising JCDecaux Ocean Outdoor Sweden Clear Channel Sweden Google Sweden Warner Bros. Discovery TV4 Filmstaden Meta Sweden Snapchat TikTok for Business Bonnier News En vecka av inspiration och utmaningar Omnicom Media Days Week kommer att erbjuda en unik möjl

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye