Volkswagen Personbilar

Brand Experience 2025: Volkswagen inspirerar sina återförsäljare världen över

Dela

Ungefär 11 000 Volkswagen-återförsäljare från 86 länder i hela världen, inklusive Sverige, deltar i ”Brand Experience 2025” i Düsseldorf fram till slutet av mars. Avsikten är att sprida en känsla av optimism och ge återförsäljarna en exklusiv förhandstitt på modellutbudet för de kommande åren.
– Våra återförsäljare är viktiga ambassadörer för vårt varumärke, säger Martin Sander, medlem ledningsgruppen för märket Volkswagen med ansvar för försäljning.

Martin Sander, medlem i Volkswagens ledningsgrupp med ansvar för försäljning, och Thomas Schäfer, VD för märket Volkswagen, välkomnar återförsäljare från hela världen till "Brand Experience 2025" i Düsseldorf.
Martin Sander, medlem i Volkswagens ledningsgrupp med ansvar för försäljning, och Thomas Schäfer, VD för märket Volkswagen, välkomnar återförsäljare från hela världen till "Brand Experience 2025" i Düsseldorf.

På evenemanget får återförsäljarna en exklusiv inblick i de åtgärder som Volkswagen vidtar för att återfå sin styrka. Förutom att skapa en optimistisk känsla för varumärket och visionen om en helhetsupplevelse för kunderna står det framtida modellutbudet i fokus. Under de kommande tre åren kommer Volkswagen att presentera fler än tio nya modeller – från högeffektiva bilar med förbränningsmotor till toppmoderna mild- och laddhybrider samt helt eldrivna modeller.

På rätt spår

– I synnerhet tre element representerar Volkswagens styrka: övertygande och tillförlitliga produkter, ett känsloladdat varumärke och återförsäljare som en ständigt pålitlig partner med direkt koppling till våra kunder, betonar Martin Sander, medlem i ledningsgruppen för märket Volkswagen med ansvar för försäljning, marknadsföring och eftermarknad.

– Volkswagen är tillbaka på rätt spår – det är det starka budskapet från årets Brand Experience. Det är viktigt för mig att vi för vidare denna drivkraft och denna optimism till våra kunder. Återförsäljarna spelar en avgörande roll eftersom de har daglig kontakt med kunderna, både i bilhallarna och i den digitala världen, fortsätter Martin Sander.

Återförsäljarrepresentanter från 86 länder, inklusive Sverige, reser till Düsseldorf för evenemanget. Kärnan i Brand Experience är en känslomässig show. Tillsammans med Volkswagens VD Thomas Schäfer, Kai Grünitz (medlem i ledningsgruppen för märket Volkswagen med ansvar för teknisk utveckling) och Andreas Mindt (chef för Volkswagen Design) presenterar Martin Sander omstruktureringen av varumärket, den vässade designen och den holistiska försäljningsstrategin.

Tio nya modeller

Deltagarna får en exklusiv förhandstitt på tio nya modeller som kommer att berika Volkswagens produktportfölj fram till 2028. Bland de bilar som visas upp finns nya generationen T-Roc och framtida ID.-modeller. Återförsäljarna kan också provköra några nya modeller, till exempel Tayron, på plats. Dessutom finns det flera workshops om ämnen som design och detaljhandel, där man kan utbyta erfarenheter direkt med märkets experter.

– Vi kan bara uppnå våra ambitiösa mål som tillverkare tillsammans med återförsäljarna. Detta kräver en hög grad av förtroende och ömsesidigt stöd, vilket var tydligt redan under de första dagarna av Brand Experience i Düsseldorf, säger Martin Sander. 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Martin Sander, medlem i Volkswagens ledningsgrupp med ansvar för försäljning, och Thomas Schäfer, VD för märket Volkswagen, välkomnar återförsäljare från hela världen till "Brand Experience 2025" i Düsseldorf.
Martin Sander, medlem i Volkswagens ledningsgrupp med ansvar för försäljning, och Thomas Schäfer, VD för märket Volkswagen, välkomnar återförsäljare från hela världen till "Brand Experience 2025" i Düsseldorf.
Volkswagen
Ladda ned bild

Länkar

Om Volkswagen Personbilar

År 2024 levererade Volkswagen cirka 4,8 miljoner personbilar till kunder i över 150 länder. Volkswagen är ledande importmärke och det största elbilsmärket i Sverige. På den svenska marknaden inregistrerade Volkswagen totalt 29 156 nya personbilar under 2024, vilket gav en marknadsandel på 10,8 procent. Av dessa var 39 procent en helt eldriven bil. Bland elbilarna nådde Volkswagen en marknadsandel på 12 procent. Modellerna som marknadsförs täcker de flesta segment på bilmarknaden: ID.3, ID.4, ID.5, ID.7, ID.7 Tourer, ID. Buzz, T-Cross, Taigo, Golf, Golf Sportscombi, T-Roc, Tiguan, Tayron, Passat Sportscombi, Arteon Shooting Brake, Touran, Touareg, Caddy, Multivan och Amarok. Volkswagen bedriver ett kontinuerligt arbete med att vidareutveckla tillverkningen av bilar. Elektrisk mobilitet, smart mobilitet och digital omställning av varumärket är de viktigaste strategiska frågorna inför framtiden.

Följ Volkswagen Personbilar

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Volkswagen Personbilar

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye