Doro väljer att samarbeta med PHD som är en del av Omnicom Sverige för att förbättra sin verksamhet i hela EMEA
Doro, ett ledande teknologivarumärke känt för sitt engagemang för att förbättra seniorlivsstilar genom innovativa konsumentprodukter och tjänster, är glada över att tillkännage sitt nya partnerskap med PHD och Annalect, en del av Omnicom Sverige. Detta samarbete kommer att etablera Doros medienärvaro på flera nyckelmarknader i EMEA-regionen, vilket understryker dess position som marknadsledare inom specialiserade mobila lösningar.

Doro, ett ledande teknologivarumärke känt för sitt engagemang för att förbättra seniorlivsstilar genom innovativa konsumentprodukter och tjänster, är glada över att tillkännage sitt nya partnerskap med PHD och Annalect, en del av Omnicom Sverige. Detta samarbete kommer att etablera Doros medienärvaro på flera nyckelmarknader i EMEA-regionen, vilket understryker dess position som marknadsledare inom specialiserade mobila lösningar.
Julian Read, VD för Doro, har satt upp ambitiösa mål för detta partnerskap, i syfte att nyttja Omnicom Sveriges omfattande expertis och innovativa mediestrategier för att öka Doros varumärkes synlighet och marknadspenetration. "Vårt samarbete med PHD och Annalect representerar ett strategiskt steg för att utöka vår räckvidd och engagera sig med fler konsumenter över hela Europa. Omnicoms kunskaper i medietekniska lösningar överensstämmer perfekt med vår vision för Doros framtid. Den breda omfattningen av kompetenser som Omnicom tillhandahåller går långt utöver bara ”medieköp", säger Julian Read.
"Vi är glada över att välkomna Doro som vår nya kund. Deras ambitiösa och nyfikna karaktär överensstämmer perfekt med våra värderingar. Samarbetet under hela pitchprocessen var enastående och jag är övertygad om att vi tillsammans kommer att driva betydande affärstillväxt." säger Daniel, MD till PHD Sverige.
Doros produkter och tjänster är speciellt utformade för att främja anslutning mellan generationer, oavsett om det är hemma eller på språng. Som ett företag med rötter i Sverige och noterat på Stockholm Nasdaq-börsen är Doro stolta över att skapa teknologi som berikar livet för sina användare. Med huvudkontor i Malmö och försäljningsverksamhet i över 20 länder har Doro 118 anställda och en nettoomsättning på 973,6 miljoner kronor (cirka 85 miljoner euro) 2023.
Nyckelord
Kontakter
Giselle AlmonacidMarketing Director
Tel:0731480950Giselle.almonacid@omnicommediagroup.comBilder

8 byråer, en gemenskap.
Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2023) som verkar på ett globalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring. Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang, expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrorna tala till kunderna. Omnicom består av de sju prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN, Fuse och Drum - alla med sin egen inriktning och expertis inom marknadsföringslandskapet.
Följ Omnicom Media Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Omnicom Media Group
PHD vinner medieuppdraget för Kavli – ska accelerera tillväxtresan23.4.2025 11:13:37 CEST | Nyheter
PHD Media, en del av Omnicom, har vunnit uppdraget som ny strategisk mediebyrå för Kavli i Sverige. Samarbetet omfattar bland annat varumärkena Kavli, Johnny’s och Eriks Såser, och innefattar insikter och analys, strategi, medieplanering och medieköp. Kavli, en av Sveriges mest anrika livsmedelskoncerner, har höga ambitioner för tillväxt under de kommande åren. – Vi valde PHD eftersom de visade en djup förståelse för vår affär även utanför det som traditionellt rör en mediabyrå. Framförallt uppskattade vi att de inkorporerade hur de tänker kring den fysiska butiken och retail media som en del av den totala marknadsstrategin. Genom att kombinera djupa insikter i medielandskapet med en strategisk helhetssyn ser vi fram emot ett samarbete som stärker vår tillväxtresa, säger Catharina Johansson, Marknadschef på Kavli. – Vi är oerhört stolta över att få förtroendet att arbeta med Kavli och deras välkända varumärken. Det är ett bolag med en bred och stark portfölj, spännande utmaningar och e
Hemnet skalar upp inom Performance Marketing - utökar samarbetet med Omnicom12.3.2025 11:07:54 CET | Pressmeddelande
Hemnet har efter en upphandling valt Omnicoms Transact som partner för att stärka sin digitala marknadsföring. Sedan tidigare har Omnicom samarbetat med Hemnet kring kampanjplanering och offline-medieköp genom Hearts & Science.
Fuse lanseras i Sverige och stärker sin närvaro i regionen24.2.2025 13:37:39 CET | Pressmeddelande
Fuse är Omnicoms globala byrå för marknadsföring inom sport och underhållning. Nu lanseras varumärket i Sverige.
Återförsäljare är avgörande för varumärket – inte ens Nike gick säkra6.11.2024 13:38:37 CET | Debatt
Att synas på olika e-handelsplattformar handlar inte bara om försäljning, utan om tillgänglighet för konsumenten – att fokusera på egna butiker spelade större roll än Nike trodde, skriver Malin Lagerström på Omnicom.
Omnicom anordnar Media Days Week i Stockholm: Ledande medieföretag samlas för att inspirera och innovera25.9.2024 09:51:00 CEST | Pressmeddelande
Omnicom Media Group Sverige är stolta över att tillkännage lanseringen av deras allra första Omnicom Media Days Week, ett veckolångt evenemang utformat för att inspirera, utmana och stärka samarbetet mellan ledande medieorganisationer och Omnicoms team. Från den 23 till och med den 27 september kommer Omnicoms kontor i Stockholm att fungera som en innovationshub och kreativ energikälla där mediejättar från olika plattformar och branscher samlas för att utforska framtidens mediesamarbeten och driva exceptionella resultat för kunder. Representanter från några av de mest inflytelserika medieföretagen, som listas nedan, kommer att delta i evenemanget: Aller Media Schibsted Sverige Amazon Ads Acast Bauer Media Viaplay Group Spotify Advertising JCDecaux Ocean Outdoor Sweden Clear Channel Sweden Google Sweden Warner Bros. Discovery TV4 Filmstaden Meta Sweden Snapchat TikTok for Business Bonnier News En vecka av inspiration och utmaningar Omnicom Media Days Week kommer att erbjuda en unik möjl
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum