Ny matsatsning på Godare med Jennie Walldén
I dag, den 10 april, lanserar Godare ”Jennie lagar asiatiskt” – en nyproducerad serie där Jennie Walldén bjuder på smakrika rätter från hela Asien. Efter tidigare succéer med profiler som Tina Nordström, Dante Zia och Catarina König, satsar Godare nu vidare på matinspiration i tv-format – den här gången med fokus på det asiatiska köket.

I sex femtonminuterslånga avsnitt och i korta videoklipp lagar den hyllade tv-kocken Jennie Walldén allt från vietnamesiska vårrullar till japansk teriyakilax och kryddstark Kung Pao Chicken.
– I den här serien kommer jag att ta med tittarna på en smakresa genom de mångfacetterade asiatiska köken, där de får lära allt om att laga god och autentisk asiatisk mat hemma, säger Jennie Walldén.
På Godare.se finns recepten från programserien men också korta videoklipp med Jennie Walldéns bästa tips i köket.
– Det asiatiska köket är otroligt variationsrikt och fullt av smaker att upptäcka. Jennie Walldén visar hur enkelt det kan vara att laga riktigt god asiatisk mat hemma – med rätt teknik och råvaror, säger Carolina Hermansson, Content & Operations Manager på tv-kanalen Godare, vars tittarsiffror har fått en stark start i år med en ökning på 30 procent.
Orvestos helårssiffror visar dessutom att sajten fortsätter att växa – särskilt bland yngre läsare och kvinnor.
– Vi ser ett stort intresse för asiatisk mat på Godare.se – det är en trend som verkligen håller i sig, särskilt bland unga. Därför är vi extra glada att just Jennie Walldén, med sin kunskap och passion för det asiatiska köket, guidar våra läsare med favoritrecept och smarta videoknep i köket, säger Lena Widman, redaktionell chef på Aftonbladet Godare.
Godare är Schibsteds och Aftonbladets stora satsning på mat, livsstil & underhållning, med Sveriges enda renodlade mat-tv-kanal och en av landets största matsajter. ”Jennie lagar asiatiskt” visas förutom på den linjära tv-kanalen Godare och dess playtjänst, också på Aftonbladets sajt Godare.se, Godare Youtube och sociala plattformar.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Carolina Hermansson, Content and Operations Manager Godare TV, Schibsted Media. E-post: carolina.hermansson@schibsted.com
Lena Widman, redaktionell chef på Aftonbladet Godare E-post: lena.widman@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunications ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktionella medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted Media
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted Media
Schibsted Media blir Schibsted igen12.5.2025 09:01:00 CEST | Pressmeddelande
Idag blir Schibsted Media åter Schibsted när mediekoncernen blir ensam ägare till namnet. Skiftet blir naturligt när börsnoterade Schibsted Marketplaces formellt byter namn till Vend och blir ett renodlat nordiskt marknadsplatsbolag.
Kvinnors innersta frågor på Facebook får svar i nytt program8.5.2025 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Porrhemligheter, ligglistor och utseendehat. I slutna Facebookgrupper för kvinnor utbyts råd och hemligheter. Nu ska pikanta problem och kluriga frågor få svar i Aftonbladets videosatsning ”Rådet”.
Aftonbladet lanserar ny AI-nyhetstjänst – på 50 språk5.5.2025 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladet tar ännu ett stort kliv mot framtidens nyhetskonsumtion och lanserar nu "Hej Aftonbladet", en AI-baserad chattjänst som gör det enklare än någonsin att hitta, förstå och utforska nyheter. På 50 olika språk.
Så samlar SvD gräv, reportage, ljud och kultur i nya navet Berättande5.5.2025 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
När Svenska Dagbladet idag implementerar en ny organisation – Nya SvD – finns ett starkt fokus på berättande journalistik. En viktig del i den nya organisationen är navet Berättande, där gräv, reportage, ljud och kultur samlas för att utveckla framtidens journalistiska berättande.
SvD samlar utveckling, journalistik och produkt i nytt tillväxtnav22.4.2025 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet tar nästa steg i sin digitala transformation – och lanserar ett nytt redaktionellt tillväxtnav där journalistik och produkt samlas i samma organisation. Med Inanna Lallerstedt som navchef och Johan Silfversten Bergman som redaktionell chef skapas en ny struktur med ambition att utmana traditionella gränser i mediebranschen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum